Total War: Warhammer ze wsparciem dla modów od dnia premiery
Pierwsze modyfikacje już powstają.
Twórcy strategii Total War: Warhammer ujawnili, że w produkcji znajdą się narzędzia pozwalające na tworzenie własnych modów.
To istotna zmiana. Ze względu na umowy licencyjne pierwotnie gra miała nie obsługiwać modyfikacji fanów. Po „załatwieniu formalności” firmy Creative Assembly i Games Workshop doszły jednak do porozumienia.
Udostępniony graczom edytor na początku oferować ma tylko kilka podstawowych funkcji. Z czasem autorzy zamierzają jednak dodawać kolejne opcje, w tym między innymi możliwość zmiany pola bitwy.
Stworzone projekty będzie można publikować w Warsztacie Steama, skąd pobiorą je inni użytkownicy usługi Valve.
Co ciekawe, pierwsze mody już powstają. Niejaki Dresden pracuje nad aplikacją usuwającą ograniczenia związane z podbojem (w podstawowej wersji gry wybrana rasa może przejąć kontrolę tylko nad określonymi regionami i miastami).
Natomiast gracz znany jako Magnar tworzy modyfikację umożliwiającą zmianę pozycji startowych tak zwanych legendarnych dowódców.
Oba mody zostaną udostępnione w dniu premiery Total War: Warhammer. Gra ukaże się na 24 maja na PC.
To nie pierwsza zmiana planów - w ubiegłym tygodniu poinformowano, że przez tydzień od debiutu produkcji gracze będą mogli pobrać za darmo dodatek wprowadzający kampanię sił Chaosu. Pierwotnie DLC zarezerwowane miało być dla osób, które kupią strategię w przedsprzedaży.