Towarzysze w God of War Ragnarok staną się nieco mniej irytujący po premierze na PC
Będą nowe funkcje, także na PlayStation.
God of War Ragnarok zadebiutuje na PC z kilkoma usprawnieniami, których brakowało oryginałowi. Jednym z nich będzie możliwość zmniejszenia gadatliwości towarzyszy podczas rozwiązywania zagadek.
Oczywiście podpowiedzi potrafiły być przydatne w bardziej skomplikowanych sekwencjach, ale zdaniem wielu graczy - a nawet i aktora wcielającego się w Atreusa - deweloperów z Santa Monica Studios nieco w tej kwestii poniosło. Towarzysze udzielali porad tak szybko, że czasem gracz nie miał możliwości porządnie zastanowić się nad problemem.
Dziś się to zmieni. „Dwa nowe ustawienia, które pomogą dostosować wam grę pod siebie, zadebiutują dziś w wersji na PC i konsolach” - pisze Sony na blogu. Jak czytamy dalej, jedną z nich będzie właśnie nowa opcja ustawień rozgrywki, która zmniejszy częstotliwość otrzymywania podpowiedzi towarzyszy.
Drugą z nowości będzie funkcja audiodeskrypcji, dodająca do gry lektora, który opisze wydarzenia rozgrywające się na ekranie podczas przerywników filmowych. „Opisy te dostarczą dodatkowych informacji kontekstowych wraz z dialogami mówionym, aby zaoferować bardziej szczegółowe wrażenia graczom niedowidzącym” - wyjaśnia Sony.
God of War Ragnarok ukaże się na PC dzisiaj, wzbogacone o dodatek Valhalla. Do tego dojdzie też wsparcie ultraszerokokątnych monitorów, odblokowana liczba klatek na sekundę oraz kilka technologii skalowania obrazu: DLSS, FSR oraz XeSS. Całkiem niedawno Sony podało oficjalne wymagania sprzętowe gry.