Skip to main content

Trailer Torment: Tides of Numenera prezentuje świat gry

Miliard lat w przyszłości.

Planescape: Torment oraz Torment: Tides of Numenera łączy mechanika RPG, filozoficzna tematyka czy podejście do walki i jej omijania. Inne są jednak światy: klasyczne uniwersum Dungeons & Dragons w pierwszej grze oraz całkiem nowe Numenera w tej drugiej produkcji.

Akcję umieszono w świecie Ninth World, miliard lat w przyszłość. Liczba dziewięć w nazwie oznacza, że przez znaną nam planetę przewinęło się już osiem cywilizacji. Wszystkie upadły, zostawiając tylko pozostałości przeróżnych technologii.

Jedno z miejsc, które odwiedzimy

Te przedziwne maszyny o często tajemniczych zastosowaniach noszą właśnie nazwę Numenera. Służą do modyfikowania terenu, zmieniania ludzkich ciał czy - najczęściej - podtrzymania dziewiątej cywilizacji przy życiu.

Podczas rozgrywki spotkamy też postacie o żyjących tatuażach, istoty złożone ze światła i wibracji, klony z innych wymiarów czy nawet gości z okolicznych wszechświatów. Jak można się domyślać, nie zabraknie różnych niebezpieczeństw, frakcji, ambicji i konfliktów.

Zobacz: Torment: Tides of Numenera - Poradnik, Solucja

Poniższy materiał wideo od wydawcy gry - polskiej firmy Techland - oferuje spojrzenie na wiele nowych lokacji:

Zobacz na YouTube

Gra od inXile Entertainment ukaże się nie tylko na PC, ale również na konsolach PS4 i Xbox One. Zadebiutuje jednocześnie na wszystkich platformach, w pierwszym kwartale przyszłego roku - nie znamy jeszcze dokładnej daty premiery.

Torment: Tides of Numenera to duchowy następca cenionego Planescape: Torment. Większość potyczek będziemy mogli pominąć poprzez odpowiednie poprowadzenie dialogu, ale niekiedy nie obejdzie się bez pewnej dozy brutalności.

Mechanika gry jest nietypowa: każdy bohater dysponuje pulą punktów rozdzielonych pomiędzy trzema atrybutami (Moc, Szybkość i Intelekt), które może wydać podczas testów, tym samym zwiększając szansę postaci na osiągnięcie sukcesu.

Zobacz także