Trailer z rozgrywką z Payday 3 raczej nie zachęca oprawą
Kolejny skok do wykonania.
Ocenę jakości rozgrywki Payday 3 zostawiamy uczestnikom trwających testów beta, lecz wydaje się, że przynajmniej w sferze oprawy graficznej nowa produkcja Overkill Software i Starbreeze Studios nieco odstaje od współczesnych standardów.
Materiał dowodowy na ten temat oferuje najnowszy trailer tytułu, w którym - jak zawsze - gracze wykonują jeszcze jeden „prosty skok”. Jak można się domyślać, bardzo mało idzie zgodnie z planem. Kontrowersyjną decyzją może być na przykład zakładanie masek dopiero we wnętrzu okradanego banku, jak gdyby nie istniały kamery.
Obserwujemy przemieszczanie się z zakładnikiem, a także charakterystyczny dla serii chaos, jaki wybucha, gdy na miejsce przybywają lepiej uzbrojone i opancerzone oddziały policji. Możemy nawet rozstawić automatyczną wieżyczkę z karabinem, co przywodzi na myśl bardziej Team Fortress 2 niż coś, co mogłoby istnieć w prawdziwym świecie.
Nie może zabraknąć skinów na bronie, a w okolicach 1:00 jest też postać w rodzaju ninja, która wpada przez dach, a potem skacze po ścianach i automatach. Czyżby jakiś nowy rodzaj sił porządkowych? A może to zamaskowany superbohater?
Być może za raczej „średnią” oprawą graficzną stoi fakt, że twórcy planują w przyszłości zmienić silnik graficzny z Unreal Engine 4 na UE5, dysponujący nowszymi rozwiązaniami choćby w sferze dynamicznego oświetlenia. Nie jest jednak jasne, kiedy ambitny pomysł na zmianę technologii już po premierze zostanie zrealizowany.
Pełna wersja Payday 3 ukaże się 21 września na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S.