Transakcje cyfrowe w GTA Online wygenerowały około 60 mln dol. dla Take-Two
„Niemal połowa zarobków cyfrowych.”
Strauss Zelnick, dyrektor generalny Take-Two przyznał w niedawnej rozmowie, że niemal połowa wygenerowanych w ostatnim kwartale fiskalnym przychodów z zawartości cyfrowej pochodzi z transakcji w GTA Online.
- 70 procent ludzi, którzy grali w GTA 5 podłączeni do sieci, sprawdziło także GTA Online, które jest doświadczeniem Free to Play - mówił menedżer w wywiadzie z serwisem MCV UK.
- Zakupy konsumentów, związane z GTA Online, odpowiadały niemal za połowę przychodów z zawartości cyfrowej w kwartale - dodał Zelnick, mając na myśli okres od października do końca grudnia 2013 roku.
Spojrzenie na wyniki finansowe Take-Two za ten okres pozwalają stwierdzić, że łącznie firma zarobiła na zawartości cyfrowej 132,8 mln dol., GTA Online musiało więc odpowiadać za około 60 mln. Resztę wygenerowała seria NBA 2K, Borderlands 2 czy BioShock Infinite (dzięki, NeoGAF).
Łącznie na całym świecie sprzedano już 32,5 mln egzemplarzy GTA 5, ale Zelnick zapewnia, że nie ma planów na tworzenie nowej odsłony serii co roku, by zmaksymalizować zyski.
- Wspaniałe jest, że konsumenci oczekują naszych tytułów, tak jak oczekują następnego filmu z Jamesem Bondem - wyjaśnił. - Naszym celem jest stworzenie stałych marek.