Skip to main content

„Tryb kinowy” PlayStation VR działa na PC, Xbox One i Wii U

Są spore ograniczenia.

Możemy potwierdzić doniesienia użytkowników serwisu Reddit: PlayStation VR działa jako osobisty wyświetlacz także na PC, Macach, Wii U i Xbox One. Podejrzewamy, że wystarczy dowolne źródło sygnału przesyłanego przez HDMI.

Okazuje się, że dodatkowa jednostka obliczeniowa, dodawana do każdego zestawu PS VR, akceptuje taki sygnał. PlayStation VR działa wtedy identycznie, jak w przypadku treści „2D” na PS4. Problem polega na tym, że wspomniana jednostka obliczeniowa nadal musi być podłączona do konsoli przez USB, bez względu na stosowaną platformę „źródłową”.

Jednostka obliczeniowa przekazuje też obraz na telewizor w ramach ekranu społecznościowego, a wewnątrz zakładanego na głowę wyświetlacza widzimy treści wyświetlane na wirtualnym ekranie kinowym. W pewnym stopniu nadal działa wykrywanie ruchów głowy, choć PS Camera nie jest wymagana.

Jeśli chodzi o jakość obrazu, to na pewno poczujemy ogromną skalę kinowego „ekranu”. Nadal nie brakuje jednak ogólnego zmniejszenia rozdzielczości, więc efekty nie są do końca świetne. To sprytny bonus i alternatywa dla patrzenia na zwykły telewizor - to samo można powiedzieć o działaniu trybu kinowego w połączeniu z dowolnym źródłem HDMI, z samym PS4 włącznie.

PS VR współpracuje z Wii U (po lewej) i z Xbox One (po prawej). Kliknij, by powiększyć.

Następnym logicznym testem jest stosowanie PS VR jako „pełnoprawnego” zestawu rzeczywistości wirtualnej na PC. W teorii powinno się udać, ponieważ interfejsy są identyczne: USB 3.0 oraz HDMI 1.4 przekazujące sygnał 1920×1080 w 90Hz lub 120Hz. Niestety, taka współpraca wymagałaby sporo pracy.

Po pierwsze, należałoby przechwycić i odwrócić sygnał USB w celu uruchomienia kontrolerów, a do tego od podstaw przeprogramować system śledzenia ruchów lub zapewnić wsparcie dla unikatowego systemu świateł RGB w goglach, DualShock 4 i PS Move. Nawet wtedy trzeba by jeszcze zapewnić odpowiednią optymalizację dla gier z PC i dostosować je do zestawu Sony.

Obecnie kompatybilność PS VR z innymi systemami określić można jako szczęśliwy przypadek sprzętu korzystającego z ustalonych standardów. Jak rozumiemy, transmitery HDMI mogą sprawdzać, czy podpięte jest właściwe urządzenie (dlatego do jednostki obliczeniowej nie podłączymy innego zestawu VR), ale nie ma prostego sposobu na zablokowanie źródła sygnału. Dlatego też PS VR traktuje informacje HDMI jako pochodzące z PS4. To sprytna sztuczka, ale jej zastosowania są co najmniej ograniczone i na pewno nie powinny być czynnikiem podczas rozważania zakupu.

Zobacz także