Tryb roguelite w God of War: Ragnarok wygląda całkiem nieźle. Rzut oka na gameplay
Premiera już dzisiaj.
Zgodnie z zapowiedziami, w God of War: Ragnarok zadebiutuje dziś darmowe DLC, które rozbuduje grę o tryb roguelite. Jeszcze przed premierą twórcy opublikowali krótki materiał, w którym przedstawili szczegóły nowej zawartości.
Główni reżyserzy gry - Bruno Velazquez i Mihir Sheth - opisali kilka najważniejszych elementów, o których warto wiedzieć przed wejściem do mroków Valhalli. Gracze powinni przygotować się na przyjmowanie porażki z godnością, bo - jak na gatunek roguelite przystało - Kratos będzie umierał często. Każde nowe podejście zagwarantuje jednak kolejne glify, perki i ataki runiczne, więc o rutynę raczej będzie trudno.
Valhala to na szczęście nie tylko niekończąca się walka, ale i porcja fabuły. Twórcy radzą cieszyć się nowościami dopiero po ukończeniu głównej kampanii Ragnarok, żeby uniknąć spoilerów i odpowiednio przeżyć „osobistą i pełną przemyśleń podróż ku przyszłości”.
Wracając do samej rozgrywki, boje w Valhalii stoczymy samotnie, wspomagani jedynie radami i anegdotami Mimira. Po każdym wygranym starciu otrzymamy do wyboru wzmocnienia statystyk, umiejętności i wyposażenia, które zostaną z Kratosem aż do śmierci. Zgromadzone zasoby i stałe usprawnienia postaci zachowamy nawet po porażce, więc każde kolejne podejście będzie nieco łatwiejsze.
Na wypadek gdyby było jednak zbyt łatwo, twórcy przygotowali pięć poziomów trudności. Różnice między nimi sprawdzimy już niedługo, ponieważ premierę DLC zaplanowano na godzinę 18:00 czasu polskiego. Valhalla będzie dostępna zarówno na PlayStation 4, jak i PS5, a w przyszłości trafi zapewne także do wersji PC. To jedyne z ujawnionych do tej pory dodatków do God of War: Ragnarok.