Skip to main content

Trylogia Riddicka podbiła Netflix, dekadę po premierze ostatniego filmu

Pomogła zapowiedź kontynuacji.

Dziesięć lat po premierze ostatniej odsłony, trylogia przygód Richarda Riddicka ponownie cieszy się sporym zainteresowaniem. W ubiegły weekend zdominowała pierwszą dziesiątkę najpopularniejszych filmów na Netflixie w Stanach Zjednoczonych.

„Pitch Black” (2000), „Kroniki Riddicka” (2004) oraz „Riddick” (2013) to seria przygód tytułowego antybohatera (w tej roli Vin Diesel), najemnika dysponującego szeregiem umiejętności premiujących skradanie w ciemnościach. Filmy stały się także podstawą do dwóch udanych adaptacji w formie gier wideo: Escape from Butcher Bay oraz Assault on Dark Athena.

Skąd nagły wzrost zainteresowania? Zagadka nie jest specjalnie trudna do rozwikłania. Niedawno ogłoszono, że popularny aktor bez włosów oraz reżyser David Twohy - twórca serii - ponownie połączą siły, by przygotować czwartą odsłonę, pod tytułem „Riddick 4: Furya”.

Podtytuł jest nawiązaniem do planety, na której urodził się tytułowy bohater. Zapowiedź sprawiła najwyraźniej, że rzesze fanów rzuciły się do oglądania. Ogłoszenie nie jest jednak do końca nowością, ponieważ pierwsze informacje na temat projektu pojawiły się już w 2015 roku, lecz pomysł wkrótce utknął, a Vin Diesel zajął się innymi projektami.

Teraz aktor najwyraźniej robi sobie na tyle długą przerwę od „Szybkich i wściekłych”, że jest w stanie ponownie wcielić się w Riddicka. Emocje spotęgował fakt, że zaangażowano właśnie Twohy’ego, który był reżyserem i scenarzystą wszystkich trzech odsłon trylogii, a także twórcą całego uniwersum.

Akcja produkcji toczy się w odległej przyszłości, gdy ludzkość zdołał już skolonizować spory kawałek kosmosu. Jak to często bywa, rasą rządzą fanatycy religijni z imperium Necromongerów, z którymi tytułowy bohater nie do końca się zgadza, preferując niezależność i swobodne mordowanie.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Zobacz także