Skip to main content

Trylogia Star Wars: Rogue Squadron miała trafić na konsolę Wii - raport

Ale projekt anulowano.

LucasArts planowało wydać trylogię Star Wars: Rogue Squadron w odświeżonej oprawie graficznej na konsole Wii, ale projekt skasowano - donosi serwis IGN.

Star Wars: Rogue Squadron

Takie informacje ujawnił Julian Eggebrech, czyli szef nieistniejącego już studia Factor 5, które odpowiadało za tę popularną serię z lat 1998 - 2003.

Pierwotnie odświeżone edycje planowano wydać na pierwszym Xboksie, gdzie ukończono już nawet połowę prac. Uwagę deweloperów przykuły jednak kontrolery ruchowe, więc zdecydowano się na zmianę platformy docelowej.

Usprawnienia obejmowały dodatkowe poziomy z wyścigami na speeder bikes, sekwecje z widokiem zza pleców bohatera, walki na miecze świetlne i nowy silnik graficzny, działający w 60 klatkach na sekundę.

Prace zostały podobno ukończone w całości, ale projekt i tak anulowano. Oficjalny powód: kryzys ekonomiczny z 2008 roku. Produkcją zainteresowali byli nawet inni wydawcy, ale problemy prawne i ograniczenia budżetowe ostatecznie „zabiły” pomysł studia Factor 5.

Trylogia zręcznościowych strzelanek składa się z Star Wars: Rogue Squadron, Star Wars Rogue Squadron 2: Rogue Leader oraz Star Wars Rogue Squadron 3: Rebel Strike. Pierwsze dwie odsłony koncentrowały się na potyczkach statków kosmicznych, ale już w trzeciej części mogliśmy opuścić pokład naszego myśliwca.

Zobacz na YouTube

Zobacz także