Trzy miesiące po premierze, twórcy Forzy Motorsport odpowiadają na krytykę
Nadchodzą zmiany.
Oceny graczy Forza Motorsport na Steamie wkrótce po premierze gry w październiku ubiegłego roku zamieniły się na „w większości negatywne”. Teraz - po niemal dokładnie trzech miesiącach - otrzymujemy pierwszy komunikat w tej sprawie od deweloperów ze studia Turn 10.
Twórcy opisują najczęściej przewijające się punkty krytyki. Na czele zestawienia wymienić można zapewne system postępów. „Z opinii jasno wynika, że podczas gdy wielu graczy cieszy się z obecnego systemu, wielu osobom nie zapewnia on ulepszeń, których oczekują od Forzy Motorsport” - czytamy w komunikacie.
„Aby temu zaradzić, rozważamy wprowadzenie zmian. Naszym celem jest zachowanie elementów, które podobają się użytkownikom, przy jednoczesnym rozwiązaniu problemów, z którymi boryka się wielu naszych najbardziej oddanych graczy”.
„Zajęcie się tymi opiniami jest najwyższym priorytetem dla zespołu w 2024 roku, jednak zajmie trochę czasu, aby właściwie ocenić opcje, wprowadzić niezbędne zmiany w kodzie i dokładnie je przetestować” - ostrzegają deweloperzy z Turn 10. Szczegółów brak.
Idąc dalej, mowa o zmianach w systemie zasad wyścigów, które „nie działają obecnie zgodnie z założeniami w niektórych sytuacjach”. Mowa o niespójnie nakładanych karach za taranowanie rywali czy spychanie poza trasę. Niekiedy wystarczy jechać odpowiednio szybko, by system nie zarejestrował kolizji i nie ukarał taranującego delikwenta, a czasami karani jesteśmy, gdy nie mamy kontroli nad pojazdem - uderzeni przez innego kierowcę. Tutaj także nie podano detali modyfikacji, ale podobno trwa zbieranie danych. Dlaczego nie zaczęto zbierać ich wcześniej? Nie wiadomo.
Ostatni z trzech wymienionych obszarów do poprawy to sztuczna inteligencja: nagłe hamowanie i zwalnianie, brak przyśpieszania przy wychodzeniu z zakrętów, przedziwne linie na torze, zbytnia agresja na pierwszym zakręcie i tak dalej. Wszystko to zostanie podobno poprawione. Kiedy i w jaki sposób? Nie podano.
„Wymienione powyżej sfery to tylko kilka przykładów tego, co widzimy najczęściej w opiniach graczy” - kończą twórcy. „Nam również zależy na tych kwestiach. Nieustannie nad nimi pracujemy, iterujemy i starannie je rozważamy. Sposób i zakres wdrażanych zmian wynika z chęci poprawy doświadczeń i spójności w sposób, który nie poświęca stabilności i minimalizuje przestoje serwerów”.