Skip to main content

Twórcy Cyberpunk 2077 pracują sześć dni w tygodniu, by dokończyć grę - raport

Aktualizacja: jest oświadczenie szefa studia.

  • CD Projekt Red wprowadza obowiązkowy sześciodniowy tydzień pracy
  • To rzekomo konieczne, aby dokończyć Cyberpunk 2077
  • Szef studia jest świadomy, że decyzja jest sprzeczna z poprzednimi zapewnieniami

Aktualizacja: szef CD Projekt Red, Adam Badowski, odpowiedział na artykuł serwisu Bloomberg, wydając oświadczenie. Treść znajduje się poniżej:

„Te finalne sześć tygodni to nasz ostatni sprint przy projekcie, któremu poświęciliśmy sporą część naszego życia. Projekcie, na którym głęboko nam zależy. Większość zespołu rozumie potrzebę tego ruchu, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że właśnie wysłaliśmy grę do zatwierdzenia, a każdy dzień zbliża nas do wydania gry, z której chcemy być dumni. To jedna z najtrudniejszych decyzji, które musiałem podjąć, ale wszyscy zostają dobrze wynagrodzeni za każdą dodatkową godzinę poświęcaną pracy. Poza tym, tak jak w ubiegłych latach, 10 procent rocznego zysku, który nasza firma wygeneruje w 2020 roku, będzie podzielone pomiędzy pracowników”.


Oryginalna wiadomość: Zarząd CD Projekt Red wprowadził obowiązkowe sześć dni pracy w tygodniu aż do momentu wydania Cyberpunk 2077 - wynika z raportu Bloomberg. Anonimowy członek studia ujawnił w rozmowie z serwisem, że część deweloperów w zespole pracuje nocami i weekendami już przez ponad rok.

Bloomberg dotarł ponadto do wewnętrznego maila, którego Adam Badowski, szef CD Projekt Red, wysłał do pracowników. Z wiadomości wynika, że zwiększony wysiłek jest konieczny, by doszlifować grę. „Od dziś całe studio działa na najwyższych obrotach” - głosi komunikat.

Zobacz na YouTube

Każdy członek CD Projekt Red musi pracować przez jeden dodatkowy dzień w weekend, ale za dodatkowe godziny otrzyma zapłatę. Wiele studiów nie rekompensuje nadgodzin pracownikom.

Badowski odniósł się też do poprzednich wypowiedzi CD Projekt Red, jakoby cykl produkcyjny Cyberpunk 2077 miał być pozbawiony przymusowej pracy po godzinach:

„Biorę na siebie całą krytykę, która może spaść [na studio - red.] po tej decyzji” - napisał szef zespołu. „Wiem, że to całkowite przeciwieństwo tego, co mówiliśmy o crunchu. Jest to też całkowitym przeciwieństwem tego, w co sam zacząłem wierzyć jakiś czas temu: że crunch nigdy nie powinien być odpowiedzią. Ale wykorzystaliśmy już wszystkie możliwe metody poradzenia sobie z sytuacją”.

Cyberpunk 2077 zadebiutuje 19 listopada.

Zobacz także