Twórca Bayonetty nie chce współpracować z Kojimą: „To by była katastrofa”
Statek nie może mieć zbyt wielu kapitanów.
Po opuszczeniu szeregów studia Platinum Games, znany deweloper Hideki Kamiya zaczął rozwijać swój kanał na platformie YouTube. W jednym z ostatnich filmów, odpowiadając na pytania fanów, odniósł się do kwestii potencjalnej współpracy z innymi słynnymi japońskimi producentami gier, takimi jak Hideo Kojima. Uznał, że taka kolaboracja nie miałaby prawa bytu.
Jak możemy zobaczyć na nagraniu, wiadomość od fana dotyczyła konkretnie współpracy z Tomonobu Itagakim - autorem serii bijatyk Dead or Alive - jednak Kamiya postanowił nieco rozwinąć ten temat. „Często dostaję tego typu komentarze. Ludzie mówią, że fajnie by było, gdybym zaczął współpracę z takimi twórcami, jak Yoko Taro, Hideo Kojima i tak dalej. Posłuchajcie mnie... to by była KATASTROFA!” - mówi deweloper.
„To nie jest tak jak w »Dragon Ball«, gdzie Goku może się połączyć z innymi postaciami. Dwie osoby z kompletnie odmiennymi osobowościami i pomysłami naprawdę mocno się ze sobą zderzą. Nie ma szans, aby udało się w ten sposób zrobić dobrą grę” - tłumaczy autor Bayonetty i przywołuje japońskie przysłowie, według którego statek z wieloma kapitanami zboczy z kursu tak bardzo, że zacznie wspinać się na szczyt góry. „Dlatego powinien być jeden kapitan. Tak właśnie jest z twórcami nietypowych gier”.
Przypomnijmy, że studio Kamiya zapowiedział swoje odejście we wrześniu tego roku, a na stanowisku pozostawał do 12 października. Chociaż nie sprecyzował dokładnie powodów swojego odejścia, to zapewnił, że nadal będzie tworzył kolejne gry w swoim własnym nietypowym stylu. Być może studio Platinum stało dla niego z czasem zbyt dużą firmą, co ograniczało jego swobodę twórczą.
Deweloper jest jednocześnie jedną z najbardziej zasłużonych postaci w historii japońskiej branży gier. Początkowo pracował w Capcomie, gdzie piastował stanowisko reżysera m.in. Resident Evil 2, Devil May Cry, Viewtiful Joe oraz Okami - wszystkie uchodzące w pewnych kręgach za kultowe. Wraz z Platinum Games stworzył chociażby Bayonettę, The Wonderful 101 czy wiele mniejszych projektów.