Skip to main content

Twórca Cyberpunk 2077 szczerze o grze: to był trudny i bardzo ambitny projekt

CD Projekt wziął za dużo na barki?

  • CD Projekt Red chciał stworzyć coś lepszego niż Wiedźmin 3, ale popełnił błędy
  • Plany były bardzo ambitne, lecz wizji nie udało się w pełni zrealizować
  • Deweloper chciałby, aby gracze docenili trud włożony w powstanie produkcji

Paweł Sasko, główny projektant zadań w Cyberpunk 2077, przeprowadził wczoraj na Twitchu stream z gry CD Projekt Red. Pod koniec transmisji opowiedział o trudach związanych z produkcją i wyjaśnił, dlaczego jego zdaniem projekt nie zadebiutował w idealnym stanie.

Zgodnie ze słowami dewelopera, Cyberpunk 2077 był trudniejszą do stworzenia grą, niż wydaje się większości osób. Wypowiedzi Sasko sugerują też, że CD Projekt Red podjął się zbyt ambitnego zadania, którego studio nie mogło potem w pełni zrealizować.

- Wielu ludziom spodobał się Wiedźmin 3, włącznie z dodatkami. Wiele ludzi powiedziało nam, że to były dobre gry - opowiada Paweł Sasko. - Oczywiście, że chcieliśmy stworzyć coś jeszcze lepszego. A próbując zrobić coś lepiej, możesz popełnić błędy. Możesz podjąć się czegoś, czego nie jesteś w stanie w pełni osiągnąć. Myślę, że w pewnym sensie to właśnie stało się [z Cyberpunk 2077 - red.].

Cyberpunk 2077 wymagał kilku wizyt u Ripperdoca, ale działa już znacznie lepiej

- Niektórzy ludzie pytają „Co się stało, że firma, która stworzyła Wiedźmina, wydała Cyberpunka [w takim stanie - red.]?” - kontynuował potem. - A ja odpowiadam: sięgnęliśmy po nową markę, staraliśmy się nauczyć jak najwięcej, nasze cele były superambitne. Wydaje mi się, że gracze i dziennikarze nie do końca rozumieją, jak trudno było stworzyć tę grę.

- Nie twierdzę, że powinniście bardziej uznawać nasze zasługi, bo powinniście oczekiwać w pełni funkcjonalnej, dobrze zrobionej gry, to wasze prawo. Bardziej chodzi mi o uznanie, że to była naprawdę trudna do stworzenia i bardzo ambitna gra, a my staraliśmy się zrobić tyle, ile mogliśmy, w każdym aspekcie. Myślę, że w przypadku wielu z nich nam się udało, ale wiele musimy jeszcze poprawić. Widzicie to zapewne w aktualizacjach, które wydajemy i które mają ulepszyć grę.

Zapytany o to, co chciałby poprawić w swojej pracy dewelopera, biorąc pod uwagę doświadczenia z ostatnich lat, Sasko stwierdził, że chciałby, aby różne elementy przyszłych gier CD Projekt Red - jak zadania i otwarty świat - były ze sobą lepiej połączone. Wymagałoby to „lepszej i pogłębionej komunikacji oraz zrozumienia między zespołami” w studiu.

Polski zespół wciąż pracuje nad ulepszeniem Cyberpunk 2077. Wiele udało się już osiągnąć, ale gra wciąż nie jest dostępna w PS Store. Twórcy muszą najpierw spełnić określone przez Sony warunki.

Zobacz także