Twórca Cyberpunk 2077 wyjaśnia, dlaczego NPC w grze są "głupi"
Choć nie udziela odpowiedzi, której oczekuje społeczność.
- Paweł Sasko odniósł się do krytyki NPC
- Twierdzi, że zachowanie wrogów jest intencjonalne
- Społeczność uważa, że deweloper nie rozumie istoty problemu
Podczas niedawnego streamu z Cyberpunk 2077, Paweł Sasko, główny projektant zadań w grze, odpowiedział na zarzuty społeczności, że sztuczna inteligencja w najnowszej produkcji CD Projekt Red nie jest na zadowalającym poziomie. Według dewelopera, to celowy zabieg.
- Wiem, że nasi gracze pytają czasem, czemu SI [w Cyberpunk 2077 - red.] jest tak głupie (...). SI wie, gdzie jesteście. SI mogłoby was znaleźć. SI mogłoby zrobić wiele różnych rzeczy. Problem jest taki, że uczyniłoby to grę niesamowicie niesprawiedliwą i niesamowicie trudną - tłumaczył Sasko podczas transmisji, na której gościł też Miles Tost, starszy projektant poziomów.
- Nie staramy się uczynić SI mądrym. Staramy się sprawić, by SI zachowywało się jak ludzie, którzy popełniają błędy i błędnie osądzają pewne sprawy.
Na poparcie swojej tezy, Paweł Sasko podaje kilka przykładów. Zaznacza między innymi, że jeżeli bohater wdaje się w walkę podczas używania kamuflażu, to NPC będą celować w miejsce, z którego dobiegały strzały - nawet jeśli gracz przemieścił się do innego punktu.
Z kolei jeżeli gracz wyeliminował samotnego wroga w danym miejscu, a potem niezauważony przeszedł do innej lokacji, to nie oczekuje, że SI będzie na tyle mądre, że stwierdzi: „Zabił kogoś tutaj, więc na pewno pobiegł w tamtym kierunku”.
- To wszystko jest intencjonalne - zapewnia Sasko. - SI musi zachowywać się jak człowiek, musi popełniać błędy. W innym przypadku w grę nie dałoby się grać.
Pod materiałem na Reddicie, który zbiera przytoczone powyżej wypowiedzi, gracze stwierdzili, że Sasko najwyraźniej nie rozumie sedna krytyki sztucznej inteligencji NPC w Cyberpunk 2077. W komentarzach zaznaczają, że społeczność narzeka przykładowo na zbyt prymitywne zachowanie przechodniów czy fakt, że funkcjonariusze policji nie potrafią zorganizować pościgu po tym, jak gracz popełni zbrodnię.
Zobacz: Cyberpunk 2077 - Poradnik, Solucja
Należy jednak podkreślić, że Paweł Sasko odpowiadał podczas streamu na konkretne pytanie zadane na czacie - a dotyczyło ono właśnie zachowania NPC podczas walki. Niektórzy internauci twierdzą wręcz, że wypowiedzi dewelopera są wyrwane z kontekstu.