Twórca DayZ chciałby zaoferować graczom konsolową wersję gry
Dean Hall przyznaje, że PlayStation 4 jest bardziej przyjazne dla twórców niezależnych.
Samodzielna wersja modyfikacji DayZ może ukazać się na PlayStation 4 - zasugerował jej twórca, Dean Hall. Chciałby ujrzeć swoją grę na obydwu urządzeniach nowej generacji - podkreślił, że konsola Sony to środowisko bardziej przyjazne dla małych studiów deweloperskich.
- Rozmawiałem z obiema firmami - odpowiedział Hall zapytany przez Eurogamera o kontakt z producentami konsol. - Ale, jak pewnie wiecie, Sony pozwala na samodzielną publikację gier i nie każe płacić za aktualizacje. Microsoft natomiast wymaga, żebyś miał wydawcę. Nie mają też dobrej strategii cyfrowej dystrybucji i każą płacić 10 tys. dolarów, o ile dobrze pamiętam, za aktualizacje.
Twórca DayZ wykazuje bardziej pozytywne nastawienie w stosunku do PlayStation 4.
- Bardzo podoba mi się to, co widziałem i co wiemy na temat PS4. Podoba mi się też wiele elementów Xboksa, to nie tak, że chcę ich tylko krytykować. Miałem nadzieję, że Microsoft po prostu zapomniał wspomnieć o wspieraniu niezależnych twórców. Albo jestem trochę naiwny.
Hall przyznał, że obecnie priorytetem dla zespołu zajmującego się DayZ jest wersja PC.
- Na pewno jest to interesujące i chcemy się temu bliżej przyjrzeć - powiedział „Rocket” zapytany o wydanie gry na PlayStation 4. - Najpierw jednak musimy ukończyć wersję PC. Dopiero kiedy udostępnimy alfę, będziemy mogli spojrzeć w stronę narzędzi deweloperskich PS4.
Dean Hall podkreślił też, że nie jest przeciwnikiem konwersji.
- W tej generacji, z tą architekturą, to nie będzie problemem - wyjaśnił. - Przenoszenie gier jest absolutnie osiągalne. Jedyne bariery to te, które stawiają przed niezależnymi twórcami sami producenci konsol. I to wszystko. Chciałbym jednak zobaczyć tę grę na Xbox Live. Chciałbym ją zobaczyć na PS4.
Zapytany o Wii U, Hall powiedział, że w ogóle nie interesował się konsolą Nintendo.
DayZ ma jeszcze w tym miesiącu wejść w fazę otwartych testów alfa. To samodzielna wersja modyfikacji do gry ArmA 2. Główne założenia produkcji to przetrwanie w świecie opanowanym przez zombie w towarzystwie innych - przyjaźnie i wrogo nastawionych - graczy.