Twórca Divinity: Grzech Pierworodny o Kickstarterze i konwersji na konsole
Wersje PS4 i Xbox One nie są wykluczone.
Izometryczna gra RPG Divinity: Grzech Pierworodny okazała się być „wielkim sukcesem” dla twórców z Larian Studios. Szef tej firmy przyznał w ostatnim wywiadzie, że przy kolejnych projektach deweloperzy nie będą już prawdopodobnie korzystać z kampanii na Kickstarterze.
Swen Vicke ujawnił także, że rezygnacja z przygotowania wersji konsolowych pozwoliła nie przejmować się ograniczeniami tego sprzętu. Konwersje na PlayStation 4 i Xbox One nie są jednak wykluczone.
- Praca na konsolach nakłada wiele ograniczeń na deweloperów - mówił menedżer w rozmowie z serwisem GameSpot. - Pod sam koniec prac terminy są bardzo napięte, a trzeba jeszcze przejść przez certyfikację w Microsofcie i Sony.
- Zawsze chcieliśmy zaoferować świetne wrażenia z rozgrywki na telewizorze, więc przyglądamy się tej opcji - dodał Vicke w temacie ewentualnej konwersji. Problemem jest jednak sterowanie w trybie kooperacji, które trzeba dostosować do możliwości padów.
- Nie trzeba być geniuszem, by wiedzieć, że dobrze przeniesiony tryb kooperacji przełożyłoby się na świetną rozrywkę na ekranie telewizora - przyznał.
Divinity: Grzech Pierworodny wyprodukowano po części dzięki kampanii na Kickstarterze, gdzie udało się zebrać niemal milion dolarów. Szef Larian niekoniecznie planuje jednak podobną inicjatywę dla przyszłych projektów.
- Nie chcę nawet myśleć, jaka byłaby nasza gra bez Kickstartera... - mówi. - Nie sądzę jednak, że byłoby właściwe znowu wchodzić do tej samej rzeki społecznościowego finansowania, inni mogą chcieć skorzystać z takiej inwestycji.
Divinity: Grzech Pierworodny to gra RPG w starym stylu, ale w nowoczesnej oprawie wizualnej. Akcję obserwujemy w rzucie izometrycznym, a walki odbywają się na tury. Tytuł wyróżnia duża interakcja z otoczeniem oraz tryb kooperacji.