Twórca Firefall: Dostosowywanie zawartości do „niedzielnych graczy” zabija MMO
„Zwiększenie poziomu trudności sprawia, że gra oferuje więcej zabawy.”
Mark Kern, współzałożyciel Red 5 Studios i były pracownik Blizzard Entertainment, skrytykował trend dostosowywania produkcji MMO do użytkowników, którzy nie chcą poświęcać wiele czasu na rozgrywkę.
W artykule na MMORPG.com, Kern wspominał pracę nad zmienianiem interfejsu i systemu zadań w World of Warcraft tak, by odpowiadały szerokiej publiczności.
„To zadziałało, gracze zaczęli napływać milionami. Ale jakim kosztem? Czasem patrzę na World of Warcraft i myślę sobie, że zabiliśmy gatunek MMO” - napisał deweloper, były pracownik firmy Blizzard.
Zdaniem twórcy, obniżanie poziomu trudności niektórych elementów gry znacznie obniża poziom satysfakcji i osiągnięcia czegoś znaczącego, a stałe obniżanie poprzeczki prowadzi do zatracenia poczucia przygody. Mark Kern stwierdził też, że takie praktyki wpływają na spadek efektywności deweloperów.
„Jeżeli zadania są łatwe i szybkie do wykonania, twórcy nie będą zmotywowani, by uczynić z nich bogate doświadczenia, bo i tak nikt nie zwróci na nie uwagi. Deweloperzy nie mają więc wyboru i muszą polegać na misjach polegających na zabijaniu szczurów, dostarczaniu przedmiotu w wyznaczone miejsce lub eskortowaniu kogoś” - zaznaczył twórca.
Oczywiście Kern ma receptę na sukces, która - jego zdaniem - zostanie zastosowana w pierwszej produkcji studia Red 5 zatytułowanej Firefall.
„Nie może chodzić o rywalizację w zdobywaniu poziomów, wszystko musi obracać się wokół patrzenia na grę jak na długoterminowe hobby dzielone z przyjaciółmi”.
„Naszym zdaniem zwiększenie poziomu trudności sprawia, że gra oferuje więcej zabawy, a nie mniej. Może, jeżeli w branży coraz więcej ułatwiania, czas przywrócić wyzwanie do gier” - zakończył deweloper.
Firefall, darmowa strzelanina MMO, ma ukazać się jeszcze przed końcem roku. Trafi wyłącznie na PC.