Twórca Forza Horizon zakłada nowe studio. Chce robić gry AAA
Po 12 latach pracy w Playground Games.
Gavin Raeburn - producent i współtwórca serii Forza Horizon - założył nowe studio o nazwie Lighthouse Games. Zespół zamierza tworzyć wysokobudżetowe produkcje AAA, choć niekoniecznie z gatunku gier wyścigowych.
Deweloper opuścił progi Playground Games po 12 latach pracy nad rozwijaniem marki Forza Horizon. Wraz z 30-osobową ekipą doświadczonych pracowników planuje opracowywać „wyjątkowe produkcje, które na nowo zdefiniują rynek gier”.
„Ludzie mogą oczekiwać od Lighthouse tytułów najwyższej klasy, technologicznie dopieszczonych i bardzo ambitnych. To właśnie nasz cel. Doświadczenie całego zespołu uczyni go możliwym do osiągnięcia” - mówił Raeburn w rozmowie z serwisem gameindustry.biz.
„Tym właśnie jest dla mnie Lighthouse. To możliwość rozwoju pod otwartym niebem, które zachęca do robienia coraz lepszych rzeczy. Wszyscy podzielamy tę wizję - by dzielić się wzajemnie wiedzą i wspólnie tworzyć coś naprawdę specjalnego” - dodał.
W wywiadzie zabrakło konkretów odnośnie produkcji lub nawet samego gatunku, który zamierza rozwijać nowopowstałe studio. Być może Raeburn przeniesie do zespołu swoje wieloletnie doświadczenie w tworzeniu gier wyścigowych. Przypomnijmy, że jeszcze wcześniej pracował przez ponad 24 lata w studiu Codemasters, rozwijając marki, takie jak GRID oraz DiRT.
Wracając jeszcze do wspomnianego Playground Games, studio porzuciło chwilowo serię Forza Horizon, by skupić siły na nowej odsłonie Fable. Wbrew krążącym po sieci plotkom, prace nad grą nie zostały zresetowane. Brak jakichkolwiek informacji o grze budzi jednak pewien niepokój. Z najnowszych doniesień dziennikarzy dowiedzieliśmy się jedynie, że silną inspiracją dla twórców było podobno uniwersum Wiedźmina.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.