Skip to main content

Twórca Ghost of Tsushima: czujemy presję przez jakość innych gier na wyłączność PS4

Plus: kilka słów o odtworzeniu realiów feudalnej Japonii.

Ghost of Tsushima to zapowiedziana w 2017 roku gra, osadzona w realiach feudalnej Japonii. Dyrektor kreatywny projektu - Nate Fox - przekonuje, że sukces poprzednich tytułów wewnętrznych studiów Sony wpływa na pracę zespołu.

- Czujemy presję, że musimy dorównać standardom wyznaczonym przez poprzednie gry na wyłączność dla PlayStation 4, ale to dobry rodzaj presji - mówi Fox w rozmowie z GamesIndustry.biz.

- Inne studia kontaktują się z nami, dają wskazówki. Uczymy się od siebie nawzajem. Czujemy, że możemy zrobić więcej niż kiedykolwiek wcześniej, właśnie dzięki tym zespołom, które otwarcie dzielą się wiedzą - dodaje.

Zobacz na YouTube

Wywiad dotyczył też utrzymania odpowiedniego klimatu feudalnej Japonii. Deweloperzy współpracują ze historykami zajmującymi się wspomnianym okresem, aby uniknąć błędów w projekcie. Kontaktują się też z japońskimi studiami, „które dają wskazówki na temat norm kulturowych”.

Nie zabrakło też specjalistów od walki, którzy dopilnowali między innymi tego, żeby bohater w odpowiedni sposób posługiwał się kataną.

- W Sucker Punch robimy dobrą rozgrywkę, ale nie jesteśmy kulturowymi ekspertami z japońskiej ery Kamakura. Dlatego polegamy na innych ludziach, którzy pilnują, żebyśmy nie zboczyli ze ścieżki - twierdzi Nate Fox.

Sucker Punch to twórcy serii inFamous

Warto nadmienić, że Ghost of Tsushima nie zaoferuje pełnej zgodności historycznej - autorzy chcą między innymi zachować wyobrażenia graczy o samurajach. Premiera gry w 2019 roku, tylko na PS4.

Zobacz także