Skip to main content

Twórca Gunpoint zarobił wystarczająco dużo, by rzucić pracę i zająć się grami

Koszty produkcji zwróciły się w 64 sekundy.

Tom Francis, twórca niezależnej skradanki Gunpoint ujawnił, że projekt przyniosła zysk pozwalający na rezygnację z dotychczasowej pracy i zajęcie się produkcją gier.

Gunpoint

Producent nie ujawnił, ile dokładnie zarobił, ale przyznał, że osiągnięta kwota przekroczyła sześciokrotnie poziom, który twórca określał jako miejsce „od którego mogę zostać deweloperem”.

- Myślę, że rzuciłem prace, jako koncept - napisał na blogu Francis. - Zacząłem Gunpoint jako pokazowy tytuł, by dostać się do jakiegoś studia, ale projektowanie było na tyle satysfakcjonujące, że już nie szukam zatrudnienia i na tyle dochodowe, że już nigdy nie będę musiał szukać pracy.

- W najbliższej przyszłości mogę skoncentrować się na robieniu gier - dodaje. - Co najwspanialsze, zachowam kreatywną wolność. Nie ma presji, że mój następny tytuł musi zarobić określoną sumę, więc mogę zająć się tym, co uważam za ekscytujące.

Francis wyjaśnił, że nadal przed premierą gier będzie oferował wersje demonstracyjne, choć koledzy z branży odradzali takie podejście.

- Nie pozwoliłem nikomu grać w Gunpoint, dopóki nie byłem gotowy na wydanie dema, żeby każdy mógł sprawdzić, jak gra zachowa się na jego komputerze i czy tytuł im się podoba - tłumaczy. - Nie mam pojęcia, jaki skutek miało wydanie dema przed premierą, ale to nieistotne - chcę tak traktować ludzi, a wspaniałe wsparcie Gunpoint pokazuje, że mogę sobie na to pozwolić.

Francis przyznał, że jedynymi kosztami związanymi z produkcją była licencja na program GameMaker 8, zakupiony trzy lata temu za 30 dol. Cena oprogramowania zwróciła się w 64 sekundy po opublikowaniu gry na Steamie.

Producent wykorzysta zgromadzone środki na wynajęcie programisty, który pomoże w przeniesieniu gry na Maca i Linux. Aplikacje przyjmowane są na stronie twórcy, gdzie wciąż można znaleźć także wspomnianą wersję demonstracyjną.

Gunpoint debiutowało 3 czerwca. Tytuł łączy elementy gry logicznej, skradanki i zręcznościówki. Gracze wcielają się w szpiega wykradającego tajemnice przemysłowe.

Zobacz także