Skip to main content

Twórca Helldivers 2 wyjaśnia, dlaczego gra nigdy nie dostanie trybu PvP

Dla dobra graczy.

Szef Arrowhead Game Studios - zespołu odpowiedzialnego za Helldivers 2 - wyjaśnił, dlaczego strzelanka nastawiona na rozgrywkę sieciową nie otrzyma nigdy trybu PvP, w którym gracze mogliby walczyć ze sobą.

Wydawałoby się, że gra akcji z naciskiem na współpracę między graczami będzie idealnym fundamentem pod tryb, w którym friendly-fire nie byłby problemem, a obowiązkiem. Szef studia Arrowhead Game - Johan Pilestedt - jest jednak innego zdania.

Hej, nigdy nie dodamy trybu PvP” - napisał otwarcie w odpowiedzi na pytanie jednego z graczy. „Chodzi o ograniczenie toksycznych zachowań wśród społeczności. Chcemy, aby to środowisko dobrze się bawiło i wzajemnie wspierało. Aby wszyscy walczyli po tej samej stronie!” - wyjaśnił.

Zobacz na YouTube

Zapewne równie istotną kwestią stojącą za decyzją twórców jest fakt, że dodanie trybu PvP wymagałoby przerobienia balansu rozgrywki na potrzeby starć między graczami. Aktualnie twórcy muszą tylko dbać o to, aby żadna broń nie wyróżniała się szczególnie przy eksterminacji przeciwników. W przypadku PvP w grę wchodzi masa innych pomniejszych czynników.

Dołożymy wszelkich starań, aby Helldivers 2 stało się żywotną i udaną grą oraz uwielbianym IP” - dodał w innym wpisie Pilestedt. „Ale nie stanie się to w ciągu jednej nocy. To dopiero początek”. Jak się okazuje, plan na rozwój gry jest na tyle ambitny, że studio musi poszukiwać nowych deweloperów do pomocy.

Dziś Helldivers 2 radzi sobie bardzo dobrze, nawet mimo kontrowersji wokół zastosowanego w grze systemu DRM. Produkcja zdobyła nawet miano największej premiery Sony na PC, prześcigając takich gigantów, jak God of War czy Marvel's Spider-Man. To całkiem niezły dowód na to, że nie każda strzelanka oparta na kooperacji musi być dziś skazana na porażkę.

Zobacz także