Skip to main content

Twórca Manor Lords ma ambitne plany odnośnie bitew. Stratedzy będą zadowoleni

Zamki, maszyny i oblężenia.

Manor Lords to na ten moment przede wszystkim bardzo udany city-builder, ale wygląda na to, że gra nabierze z czasem bardziej strategicznego zacięcia. Studio Slavic Magic ujawnia, że ma w planach m.in. system oblężeń i podboju zamków.

Manor Lords znajduje się obecnie w fazie wczesnego dostępu, w którym potyczki i podboje okolicznych regionów stanowią raczej atrakcje poboczną. Najnowszy wywiad z autorem projektu ujawnia jednak, że bitewny aspekt zostanie jeszcze porządnie rozbudowany.

Zamki, oblężenia i maszyny oblężnicze są ważną tego okresu [historycznego - dop. red], dlatego mam wielkie plany dotyczące implementacji tych elementów” - czytamy w wywiadzie dla PC Gamer Magazine. „Już wcześniej prezentowałem, jak mogą działać niektóre z tych systemów, a część testowałem nawet na różnych etapach produkcji”.

Obecnie nie jestem jeszcze pewien, jak wiele z nich trafi do gry na oficjalną premierę, a ile zostanie dodanych jeszcze we wczesnym dostępie” - dodał deweloper. Jako że na ten moment w grze brakuje właściwej mechaniki budowy murów, możemy raczej spokojnie przyjąć, że na oblężenia trzeba będzie jeszcze trochę poczekać.

Zobacz na YouTube

Warto jednak studzić nadzieje, ponieważ raczej nie mamy co liczyć na wielkie oblężenia rodem z serii Total War. Jeszcze przed debiutem gry we wczesnym dostępie usłyszeliśmy, że Manor Lords nigdy nie miało być RTSem ani symulatorem imperium, lecz właśnie city-builderem.

Manor Lords nie jest konkurentem Total War. To city-builder z bitwami. Tak, są tutaj bitwy, ale nie tak duże i częste, jak niektórzy mogą się spodziewać. Większość rozgrywki skupia się na budowaniu miasta i zarządzaniu nim” - wyjaśniał twórca.

Zobacz też: Manor Lords - poradnik i najlepsze porady

Zobacz także