Twórca modyfikacji przeniósł Baldur's Gate na silnik Neverwinter Nights 2
Siedem długich lat pracy.
Były pracownik studia TimeGate, Drew Rechner przez ostatnie 7 lat pracował w pocie czoła, by przenieść pierwszą odsłonę serii Baldur's Gate (wraz z dodatkiem Tales of the Sword Coast) na silnik innej gry RPG - Neverwinter Nights 2.
Z pomocą programistów i pomocników-amatorów z całego świata udało się wycisnąć całą zawartość klasycznej produkcji z 1998 roku, z wszystkimi dialogami, postaciami i przedmiotami.
Aby uruchomić imponującą modyfikację, potrzebujemy pełnej wersji Neverwinter Nights 2 oraz dodatków Maska Zdrajcy i Gniew Zehira.
Twórcy zdają sobie sprawę, że nie udało się całkowicie wyeliminować błędów i zamierzają wspierać projekt jeszcze przez jakiś czas. Problemy można zgłaszać na przygotowanej do tego celu stronie.
Wszystkie pliki modyfikacji znajdziemy natomiast w serwisie Neverwinter Nexus.