Twórca Ori przeprasza za ostre słowa o Cyberpunk 2077 i No Man's Sky
Czuł się niesprawiedliwie traktowany.
- Szef Moon Studios wycofał się z kontrowersyjnych słów o Cyberpunk 2077 i No Man's Sky
- Deweloper przyznał, że był zbyt „agresywny”, co nie przystoi osobie na jego stanowisku
Niedawno Thomas Mahler - szef Moon Studio, odpowiadającego za serię o przygodach Oriego - mocno skrytykował autorów Cyberpunk 2077 i No Man's Sky za budowanie oczekiwań z pomocą obietnic, które są nierealizowane. Teraz jednak przeprasza.
W oświadczeniu na Twitterze deweloper wyjaśnił, że wpis z forum Resetera powstał, ponieważ czuł że poprzez tak zwany „hype”, który jest tworzony w oparciu o fałszywe informacje, był niesprawiedliwie traktowany przez odbiorców i resztę branży. Przekonuje, że chciał zwrócić uwagę na problem zjawiska, które szkodzi zarówno klientom, jak i innym projektantom.
„Dzień później przeczytałem odpowiedzi i uświadomiłem sobie, że przedstawiłem moje opinie w nieprzemyślany sposób, nie wybrałem też odpowiedniego tonu i platformy komunikacji. Po utworzeniu wątku, długo rozmawialiśmy o nim w naszym zespole i z pewnością nie reprezentowałem Moon Studios, tak jak powinienem” - tłumaczy.
„Jestem twórcą gier i kocham to co robię, nic nie cieszy mnie bardziej niż przygotowywanie produkcji, które zaskakują odbiorców, powodują uśmiech na twarzy ludzi lub ich wzruszają” - przekonuje Mahler.
„Sam jestem jednak także zapalonym graczem. Zawsze uwielbiałem dzielić się moją miłością do gier na publicznych forach i pozostawałem bardzo szczery nawet, kiedy Moon Studios i seria Ori stały się rozpoznawalne. Zawsze podobał mi się pomysł, by deweloperzy i odbiorcy prowadzili otwarty dialog o tytułach, byśmy wspólnie mogli zastanawiać się, jak ulepszyć tę formę sztuki” - twierdzi.
„Wczoraj użyłem zbyt agresywnego tonu, który nie pasował do kogoś na moim stanowisku. Nie chciałem nikogo skrzywdzić, ale otworzyć dyskusje o problemach, z którymi mierzy się branża. Dzielimy wspólną miłość do tej formy sztuki i zawsze powinniśmy okazywać innym szacunek. Ja wczoraj tego nie uczyniłem” - pisze menedżer.
„Bardzo za to przepraszam, zwłaszcza osoby, które wymieniłem z imienia i nazwiska. Obiecuję, że wyciągnę wnioski z popełnionego błędu i mam nadzieję, że nikt nie czuje do mnie urazy” - podsumowuje.
W kontrowersyjnym wpisie Mahlar zarzucił twórcom No Man's Sky i Cyberpunk 2077 roztaczanie wizji, które później nie mają pokrycia w rzeczywistości. Zastanawiał się również, dlaczego gracze są tak bardzo skłonni wybaczać deweloperom „kłamstwa”.