Twórca Rage 2 o Fallout 76: rywalizujemy z ważącym 55 tys. ton gorylem
Przeciek Walmartu nie zaszkodził id Software.
Rage 2 to jedna z kilku gier ujawnionych przedwcześnie przez informację na stronie sieci Walmart. Szef id Software - Tim Willits - powiedział w wywiadzie dla GamesIndustry.biz, że przeciek nie zaszkodził planom marketingowym firmy - wręcz przeciwnie.
Studio już wcześniej planowało bowiem zapowiedź gry jeszcze przed czerwcowymi targami E3. Pomyłka Walmartu jedynie przyspieszyła start kampanii marketingowej i zwróciła uwagę dziennikarzy oraz graczy.
- To wyszło nam na dobre - mówi Willits. - Sytuacja była na tyle korzystna, że wiele osób pytało „Planowaliście to, prawda?”. Nie, nie planowaliśmy - tłumaczy.
Id Software zamierzało zapowiedzieć grę jeszcze przed E3 ze względu na niebezpieczną konkurencję Fallout 76, który podobnie jak Rage 2, przenosi gracza do post-apokaliptycznego świata. - To ważący 55 tysięcy ton goryl - mówi Willits o grze Bethesdy, tłumacząc też, jak ważne jest wskazanie różnic między wymienionymi produkcjami.
- Z tego względu mówię o Rage 2 jako o post-post-apokalipsie. Począwszy od historii, aż po różne środowiska w grze, staraliśmy się porzucić 50 odcieni brązu w pierwszym Rage i Mad Maksie od Avalanche. Skupiliśmy się na kolorach, żywiołowości postaci, historii i marketingu.
Rage 2 ukaże się wiosną 2019 roku na PC, PlayStation 4 i Xbox One. Gra zaoferuje otwarty świat, po którym gracze przemieszczą się swobodnie pieszo lub z pomocą pojazdów. W trakcie zabawy zwiedzą między innymi mokradła, dżungle z gęstą roślinnością oraz rozległe pustynie.
Skorzystamy z szerokiego wachlarza standardowego arsenału, ale nie zabraknie też specjalnych zdolności, jak odpychająca wrogów fala kinetyczna. Warto nadmienić, że obie omawiane w wiadomości gry wydaje ta sama firma - Bethesda Softworks.