Twórca Raymana i Beyond Good & Evil odchodzi z branży gier
Po ponad 30 latach kariery.
- Michel Ancel rezygnuje z tworzenia gier, skupi się na przyrodzie
- Decyzja projektanta nie wpłynie na powstanie Beyond Good & Evil 2
- Twórcy projektu wkrótce pokażą gameplay
Michel Ancel - twórca Beyond Good & Evil i serii Rayman - poinformował, że po ponad 30 latach kariery odchodzi z branży gier.
Deweloper decyzję ogłosił za pośrednictwem wpisu na Instagramie. Podkreślił, że nie będzie już więcej zajmował się tworzeniem produkcji i skoncentruje się na swojej drugiej wielkiej pasji - naturze. Otworzy sanktuarium poświęcone edukacji, miłośnikom przyrody i zwierzętom.
Ancel od kilku lat pracował nad dwiema grami - Wild, które przygotowywał we własnym studiu, a także realizowaną z Ubisoftem pozycją Beyond Good & Evil 2. Mężczyzna zapewnił, że oba projekty są nadal rozwijane, choć od kilku miesięcy powstają bez jego udziału.
Zespół odpowiedzialny za Beyond Good & Evil 2 wydał własne oświadczenie. Potwierdził, że od pewnego czasu deweloper nie jest zaangażowany w tworzenie tytułu, choć zaznaczył, że teraz bazuje na „solidnych podstawach”, w których ukształtowaniu pomógł Francuz.
„Ostatnio wykonaliśmy na tej drodze kolejny ważny krok, tworząc coś, dzięki czemu nasza opowieść o kosmicznych piratach zapewni niezliczone godziny zabawy oraz olbrzymią swobodę jak przystało na sieciową piaskownicę, którą obiecywaliśmy wam w zapowiedziach na targach E3” - napisał starszy producent Guillaume Brunier.
Twórcy w przyszłym roku zamierzają zaprezentować grę w akcji, o ile uda się z powodzeniem ukończyć obecne fazy rozwoju tytułu. Ujawniono też, że od niedawna deweloperów ze studia Ubisoftu w Montpellier wspomaga ekipa z Paryża.
Michel Ancel rozpoczął karierę w 1995 roku, wydając z Ubisoftem pierwszą odsłonę serii Rayman. Platformówka o sympatycznym bohaterze odniosła sukces i powstały kolejne odsłony. 9 lat później ukazała się kolejna duża gra projektanta - Beyond Good & Evil.