Twórca serii BioShock o swoim nowym projekcie: FPP i science-fiction
Prace są obecnie na wczesnym etapie.
Twórca serii BioShock - Ken Levine - ujawnił kilka mało konkretnych informacji na temat swojego następnego projektu. Tajemniczy tytuł zmierza na PC.
W serii wpisów na Twitterze producent wyjaśnił „obecne podejście” do gry, która postawi na widok z perspektywy pierwszej osoby i świat science-fiction, ale nie będzie związana z żadną istniejącą serią.
„Skala będzie raczej duża” - napisał Levine. „Ale z szerokim wykorzystaniem powtarzalnych elementów »Lego« w narracji i systemach gry.”
Prace są obecnie na wczesnym etapie i obejmują silnik graficzny czy grafiki koncepcyjne. Powstała nawet gra planszowa, demonstrująca założenia twórców.
Gracze będą mogli zmienić wygląd prowadzonej postaci. „Użyjemy aktorów głosowych, ale teksty musimy pisać całkiem inaczej, by móc wielokrotnie używać mniejszych części dialogów” - tłumaczy producent.
Levine już wcześniej mówił o powtarzalnych elementach „Lego”, umożliwiających stworzenie produkcji oferującej opcję wielokrotnego powtarzania kampanii.
Wcześniej - w serii BioShock - deweloper stawiał na dokładnie zaplanowane, tradycyjne i liniowe opowiadanie historii, z przerywnikami i zwrotami akcji.
Zmiana była jednak konieczna, ponieważ produkcje tego typu są drogie i skomplikowane (BioShock Infinite powstawało przez pięć lat), a gracz i tak kończy je w 10 godzin.
Odpowiedzialne za ten cykl studio Irrational Games zredukowano do około 15 osób po zakończeniu prac nad ostatnim DLC do Infinite. Weterani razem z Levine są już podobno bliscy wybrania nowej nazwy dla swojej firmy.