Twórca Spelunky: trudne gry są jak ostre jedzenie
Nie chodzi tylko o początkowy ból.
Derek Yu, twórca Spelunky i Spelunky 2, wystąpił z prelekcją podczas trwającego obecnie wydarzenia GDC. Skupił się między innymi na opowiadaniu o trudnych grach, które porównał do pikantnego jedzenia.
- Ludzie, którzy nie lubią ostrych potraw mogą nie rozumieć, dlaczego inni tak bardzo je kochają - powiedział deweloper. - Gdy dopiero zaczynasz go próbować, na początku możesz nawet nie czuć smaku, tylko moc i ból.
- W podobny sposób trudne gry generują ogromny entuzjazm fanów, ale dla pozostałych i niewprawionych często wydają się po prostu zbyt dużym wyzwaniem.
Yu podkreślił, że „poziom trudności to tylko część całości” składającej się na ogólne doświadczenie. Chodzi też o inne aspekty, jak choćby rozwiązywanie problemów i satysfakcję.
- Nie jem ostrego jedzenia, by czuć ból, ale ten ból pobudza i jest punktem wejścia do poznania dalszych, interesujących smaków, których nie znajdziesz nigdzie indziej.
Kontynuując analogię, twórca dodał, że trudne gry - jak pikantne potrawy - „z czasem stają się coraz łatwiejsze, w miarę jak przyzwyczajasz się do ich mocy”.
Spelunky 2 zadebiutowało jesienią ubiegłego roku i zdobyło duże uznanie fanów oryginału. Przemierzamy kolejne podziemia zbieramy skarby, zdobywamy przydatne przedmioty i staramy się nie zginąć z rąk wielu wrogów czy wpadając w pułapki.