Skip to main content

Twórca Spider-Man 2 broni wysokiej ceny gry

Krótsze tytuły też mogą być drogie.

Debiutujące dziś Marvel's Spider-Man 2 to pozycja idealna dla graczy, którzy nie chcą poświęcić setki godzin na ukończenie jednej produkcji. W sieci pojawiają się jednak wątpliwości, czy tytuł możliwy do ukończenia w trzy dni powinien być sprzedawany w najwyższym standardzie cenowym. Zdaniem dyrektora kreatywnego gry - jak najbardziej.

Bryan Intihar z Insomniac Games bronił wysokiej ceny Marvel's Spider-Man 2 w wywiadzie z serwisem BBC Newsbeat. Deweloper przyznał, że rozumie część argumentów wystosowanych przez krytyków, ale mimo wszystko uważa, że sequel jest warty każdej wydanej złotówki (czyli około 339 złotówek w standardowej wersji).

Czuję się pewnie mówiąc, że [gra] jest tego warta. Dla nas zawsze najważniejsze jest dostarczenie jakości, na której nam zależy” - powiedział Intihar. „Oczywiście zawsze jest jakaś świadomość tego, że »hej, ktoś zamierza wydać na tę gry tyle pieniędzy«, więc chcemy zaoferować produkt, który będzie warty takiej kwoty” - czytamy dalej.

Naszym zadaniem jest upewnienie się, że gra będzie warta tej inwestycji, niezależnie od tego, jak długa by nie była” - podsumowuje deweloper. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że - wedle twórców - na pełne ukończenie Spider-Man 2 trzeba poświęcić około 40 godzin. Nie jest to więc rekordowo krótki czas rozgrywki, zwłaszcza w porównaniu z innymi reprezentantami gatunku.

Nie wydaje się również, by przekładanie długości gry na jej cenę było rozsądnym pomysłem. Zaprojektowanie jednego przerywnika filmowego w Spider-Man 2 mogło przerosnąć budżet niejednego tytułu mniejszego kalibru. Dodajmy do tego koszty kampanii marketingowej, a otrzymamy naprawdę pokaźną sumę. Przypomnijmy, że wedle dokumentów ujawnionych przez Sony, sama produkcja równie ambitnego Horizon Forbidden West kosztowała około 212 milionów dolarów.

Zobacz także