Twórca strzelaniny Titanfall o braku trybu dla jednego gracza
Vince Zampella: „Nie polujemy na Call of Duty”.
Vince Zampella, współzałożyciel studia Respawn Entertainment, wyjaśnił, że Titanfall nie będzie zawierał trybu dla jednego gracza i ukaże się tylko na konsoli Microsoftu, ponieważ studio jest początkującym i niewielkim zespołem. W wywiadzie dla GamesIndustry wypowiedział się również o konkurencji w gatunku strzelanek.
Deweloper podkreślił, że tworzenie gry na wszystkie platformy byłoby dla studia ciężkim zadaniem.
- Jesteśmy małym, początkującym zespołem. Jest nas około 60. Możliwość skupienia się na jednej tylko konsoli naprawdę pomaga - zaznaczył Zampella. - Pozwoliło to nam dopasować projekt do naszych możliwości, jako studia zbudowanego od podstaw.
Częścią „dopasowywania” była decyzja o braku tradycyjnego trybu dla jednego gracza w Titanfall. Warto przypomnieć, że Zampella - pracując wcześniej w Infinity Ward - pomagał w tworzeniu kampanii w pierwszych odsłonach serii Call of Duty.
- Tworzenie misji dla jednego gracza zajmuje uwagę całego studia, wielu deweloperów musi poświęcić nawet sześć miesięcy, by wszystko zaprojektować, a gracze włączają to tylko na parę minut - powiedział współzałożyciel Respawn Entertainment. - Jak dużo ludzi naprawdę kończy kampanie? To mały procent. Wszyscy przechodzą pierwszy poziom, ale tylko 5 procent kończy całą grę.
- W takich wypadkach trzeba dzielić zespół i tworzyć dwie różne gry. Zbalansowane w inny sposób, z inną skalą wydarzeń. A gracze spędzają setki godzin w trybie multiplayer, ledwo napoczynając kampanię. Po co więc przeznaczać siłę roboczą i zasoby na tworzenie jej? - kontynuował twórca.
Dodał, że cały zespół nie widział sensu w poświęcaniu energii na produkcję trybu dla jednego gracza, dlatego wszyscy zgodnie zajęli się rozgrywką wieloosobową.
Warto zaznaczyć, że Titanfall zaproponuje pewną formę narracji i przedstawi bohaterów niezależnych - elementy te będą jednak wplecione w tryb dla wielu graczy.
Zampella wypowiedział się również na temat konkurencji wśród strzelanin pierwszoosobowych oraz rywalizacji z Call of Duty.
- Szczerze, nie robimy podobnej produkcji. Chcemy pokazać coś innego. Nie polujemy na Call of Duty. Robimy po prostu swoje - powiedział deweloper. - Ważne, żeby upewnić się, że to, co tworzymy, zapewni sporo zabawy. Nie mam nic przeciwko temu, by Call of Duty osiągało wielkie sukcesy. Pomagałem tworzyć tę markę i jestem dumny, że aż tak wyrosła.
Titanfall ukaże się w 2014 roku na Xbox One, Xboksa 360 i PC. Za wersję na konsolę obecnej generacji odpowiada inne, zewnętrzne studio współpracujące z Respawn Entertainment.