Twórca Wiedźmina 3: DirectX 12 nie rozwiąże problemów Xbox One
Choć osiągnięcie 1080p będzie prostsze.
Nowa wersja popularnej biblioteki graficznej DirectX 12 zadebiutuje na rynku pod koniec przyszłego roku. Microsoft zapowiedział technologię w marcu, obiecując lepszą współpracę z procesorami wielordzeniowymi i ich odciążenie, na wzór Mantle od AMD.
Część użytkowników Xbox One może mieć nadzieję, że nowe rozwiązanie pozwoli w końcu bez większych problemów osiągać rozdzielczość 1080p, co obecnie nie jest oczywiste. Nieco bardziej sceptycznie nastawiony jest Balázs Török, główny programista silnika graficznego w polskim studiu CD Projekt Red.
- Wydaje mi się, że jest sporo zamieszania w temacie tego, co usprawni DirectX 12. Większość gier na rynku nie może osiągnąć 1080p z powodu obciążeń spowodowanych ładowaniem dodatkowych jednostek cieniujących - mówił deweloper w rozmowie z serwisem Gaming Bolt. - W przypadku takich tytułów DirectX 12 nic nie zmieni.
- Może uda się wczytać więcej wielokątów do GPU, ale nie będzie można ich cieniować, co czyni cały proces bezcelowym.
- Myślę, że zobaczymy zmianę w podejściu programistów grafiki, co - miejmy nadzieję - przełoży się na dużo lepsze systemy - dodał Török w nieco bardziej optymistycznym tonie.
Jeśli zaś mowa o Wiedźminie 3, to CD Projekt Red współpracuje z inżynierami Microsoftu, by osiągnąć cel na poziomie 1080p, ale nie wiadomo jeszcze, czy założenia uda się zrealizować. Premiera gry w przyszłym roku, 24 lutego.