Skip to main content

Twórcę The Last of Us fascynuje narracja w Elden Ring

Oraz w Inside.

Neil Druckmann - twórca między innymi The Last of Us i Uncharted - stwierdził w wywiadzie, że ostatnimi czasy fascynuje go Elden Ring. Deweloper czerpie inspirację z tego, jak dzieło From Software prowadzi narrację w nietypowy, subtelny sposób.

Z Druckmannem miała okazję rozmawiać redakcja dziennika The Washington Post. Jedno z pytań dotyczyło tego, jak na przestrzeni lat zmieniał się pogląd twórcy na narrację w grach wideo. „Od jakiegoś czasu fascynuje mnie narracja w takich grach, jak Elden Ring czy Inside. Tam w zasadzie nie ma narracji w tradycyjnym znaczeniu” - odpowiedział deweloper.

Uważam, że zrobiliśmy świetną narrację w The Last of Us, ale ona bardzo polega na przerywnikach filmowych. Ale z drugiej strony można dużo opowiedzieć przez gameplay, poruszanie się po przestrzeni i poznawanie historii miejsca przez obserwację i wchodzenie w interakcję. Mnie obecnie najbardziej podobają się gry, które ufają, że gracze sami sobie poradzą ze zrozumieniem wszystkiego i nie będą musiały cały czas prowadzić za rękę” - rozwija swoją myśl Druckmann.

Dalej tłumaczy, że dla gier studia Naughty Dog ważne jest wyważenie wszystkich „narzędzi” narracyjnych - od przerywników filmowych, przez opowiadanie historii przez otoczenie, aż po ukrywanie notatek w świecie gry. Porównuje to do filmów, gdzie oczywiście są sceny pełne dialogów, ale też takie, gdy widz jedynie podziwia otoczenie albo obserwuje emocje postaci.

Przypomnijmy, że The Last of Us powróci już w przyszły poniedziałek 16 stycznia za sprawą serialu oryginalnego w serwisie HBO Max. Produkcja - w której występują między innymi Pedro Pascal i Bella Ramsay - opowie historię z pierwszej części serii. Według pierwszych recenzji, dzieło zapowiada się na świetne widowisko, nie tylko dla fanów gry.

Zobacz także