Twórcy Alan Wake 2 uspokajają konsolowców po burzy związanej z wymaganiami PC
Wersje konsolowe zostały podobno potraktowane z troską.
Opublikowane niedawno wymagania sprzętowe Alan Wake 2 na PC zrobiły niezłe zamieszanie w sieci i spotkały się ze stanowczą krytyką graczy. Wymagany jest dość potężny sprzęt, więc pojawiły się też wątpliwości odnośnie edycji konsolowych, jednak twórcy uspokajają właścicieli PS5 i Xbox Series X/S.
Pożar postanowił nieco przygasić Thomas Puha, czyli szef działu komunikacji w Remedy Entertainment. Na łamach X stwierdził on, że „większość z nas będzie pozytywnie zaskoczona” konsolowymi wersjami Alan Wake 2.
„Ludzie martwią się o konsolową wersję Alan Wake 2... A ja kręcę głową i się uśmiecham. Tak jak mówiłem, bardzo dbaliśmy o wersje konsolowe, skupiliśmy się na nich. Myślę, że większość z was będzie bardzo pozytywnie zaskoczona”.
Trudno się dziwić, że edycje na PS5 i Xbox Series X/S wywołują wątpliwości. Przypomnijmy, że zgodnie ze statystykami Steam, tylko 7% graczy na platformie Valve mogłoby uruchomić Alan Wake 2 w 1080p i 60 FPS, a gra w ogóle nie zadziała na serii GTX 1000.
Remedy już wcześniej przekazało kilka istotnych informacji o trybach graficznych na konsolach. Jak twierdzą deweloperzy, gra powstała z myślą o 30 FPS, ale dostanie też wariant wydajnościowy. Ten, zgodnie ze wspomnianym wcześniej Puhą, działa „w większości” w 60 FPS. Tryb wydajności nie będzie dostępny na Xbox Series S.
Thomas Puha opisał też pokrótce wrażenia związane z wykorzystaniem nowinek technicznych kontrolera DualSense. Wibracje haptyczne pozwalają podobno poczuć deszcz pod palcami, a adaptacyjne triggery sprawiają, że z każdej broni strzela się inaczej. Takie funkcje kontrolera PS5 będą też dostępne na PC - o ile podłączymy do niego DualSense.
Gracze nie będą długo czekać na możliwość przetestowania konsol i pecetów w nowej grze Remedy Entertainment. Premiera Alan Wake 2 już za trzy dni, 27 października.