Twórcy Assassin's Creed 4 zapewniają, że przywiązują wagę do optymalizacji na PC
Producent odpowiada na wcześniejsze zarzuty.
Sylvain Trottier, jeden z producentów przy Assassin's Creed 4: Black Flag zapewnił, że optymalizacja wersji PC jest dla Ubisoftu bardzo ważnym etapem produkcji.
Komentarz, opublikowany na oficjalnym blogu firmy, jest zapewne odpowiedzią na informacje o wywiadzie z magazynem Edge, cytowanym przez serwis Video Gamer, gdzie deweloper miał przyznać, że działanie gier na PC nie jest priorytetem, ponieważ posiadacze komputerów osobistych mogą zawsze kupić nową kartę graficzną.
Jak się jednak okazało, Video Gamer zacytował wypowiedź wyrwaną z kontekstu, a Trottier mówił jedynie na temat produkcji na nową generację konsol.
„Jeśli gra nie działa na deweloperskim PC, wkładamy do niego mocniejszą kartę graficzną, by zobaczyć, jak całość będzie wyglądała. Ale nie znaczy to, że taka wersja trafia póżniej do sprzedaży!” - zapewnia.
„Jesteśmy dumni z pecetowej odsłony Assassin's Creed 4: Black Flag” - napisał producent. „Gra działa bardzo dobrze na słabszych konfiguracjach, a dla mocniejszych maszyn dodano sporo dodatkowych funkcji, by każdy gracz mógł dostosować tytuł do własnych potrzeb.”
Trottier zapewnia, że każdy deweloper w Ubisofcie ma na biurku PC, a większość zatrudnionych zna się na komputerach osobistych lepiej, ponieważ nowe konsole są na rynku stosunkowo krótko. Dodatkowo, nowy sprzęt od Sony i Microsoftu jest zbliżony architekturą do PC, co dodatkowo wpływa na ułatwione prace nad optymalizacją.
„Gdy wiemy już, jakie możemy osiągnąć rezultaty, nadchodzi czas na kompromisy i optymalizację. Często decydujemy się na usunięcie niektórych opcji (nawet jeśli są ładne!). Żaden element technologii nie powstał bez wcześniejszej optymalizacji na poszczególne platformy.”