Twórcy Baldur's Gate 3 chętnie ożywią kultową serię RPG, o ile znajdą kiedyś czas
Swen Vincke jest fanem Ultimy.
Zanim studio Larian wzięło się za prace nad Baldur's Gate 3, pod uwagę brało również inne marki. Jedną z nich miała być kultowa seria RPG-ów Ultima, której ostatnia odsłona debiutowała na rynku dokładnie 25 lat temu.
Najwyraźniej pomysł jest dla deweleperow wciąż aktualny, ponieważ wrócił do niego niedawno Adam Smith - główny scenarzysta w zespole Larian. „Jeśli chodzi o Ultimę, to 4, 5 i 6 absolutnie uwielbiam, ale to 7 może być moją ulubioną grą” - mówił w wywiadzie dla magazynu PC Gamera.
Następnie Smith oddał się przemyśleniom na temat tego, jak mechaniki cyklu sprzed kilku dekad można by przenieść do współczesnego tytułu. Za przykład wziął mechanikę „cnót”, które kształtowały charakter protagonisty w zależności od podejmowanych wyborów. Jego zdaniem system, który kiedyś wydawał się świeży, dziś trzeba by nieco uwspółcześnić.
„A gdyby umożliwić rozwiązywanie problemów w pokojowy sposób” - proponuje Smith, cytowany przez GamesRadar. „To naprawdę interesujące, ale dziś funkcjonuje we wszystkich grach RPG, więc w rzeczywistości nie byłoby aż tak ciekawe”.
Jakiś czas temu o serii wspominał też szef Larian - Swen Vincke - gdy opowiadał o markach, którymi chciałby się zająć, gdyby nie udało się z Baldur's Gate. Na oku miał właśnie Ultimę, a także Fallouta. Spytany o powrót do pomysłu, odpowiedział: „nigdy nie mów nigdy”.
Cykl Ultima narodził się w 1980 roku i z początku oferował rozgrywkę w świecie podzielonym na kwadraty, obserwowanym w rzucie izometrycznym. W ostatniej odsłonie pojawiła się już kamera zza pleców, otwarty świat zbudowany z modeli 3D oraz całkiem rozbudowany - jak na tamte czasy - system walki oraz magii.
Na potencjalny ruch ze strony Larian trzeba będzie jednak długo czekać. Obecnie firma pracuje nad dwiema grami RPG z akcją w autorskim uniwersum. Wiemy więc jedynie tyle, że żadną z nich nie jest Baldur's Gate 4.