Twórcy Baldur’s Gate 3 wiedzą, że system walki w grze jest trudny
Zastanawiali się jak nie „odstraszyć” graczy.
Deweloperzy ze studia Larian przyznali, że jednym z dużych wyzwań przy tworzeniu Baldur’s Gate 3 było przystosowanie złożonego systemu walki z Dungeons and Dragons do możliwości początkujących graczy. Twórcy chcieli, żeby tytuł był przystępny zarówno dla weteranów RPG, jak i mniej doświadczonych osób.
„Przerywniki filmowe i grafiki postaci mogą przyciągnąć ludzi, ale zaraz potem gra może ich odstraszyć gdy stanie się zbyt skomplikowana” - tłumaczy główny scenarzysta Adam Smith w rozmowie z redakcją portalu GamesRadar. „Więc istotna jest kwestia wprowadzenia ludzi i nauczenia ich grania w DnD, co jest bardzo skomplikowane. Żartowaliśmy nawet, że będzie potrzebny osobny samouczek dla każdej klasy, ponieważ rozgrywka każdą z nich może się od siebie znacznie różnić”.
„Nie chcesz więc sytuacji, kiedy przyciągasz do siebie ludzi, oni wykładają pieniądze, a potem stwierdzają »och, to nie jest gra dla mnie«. To się czasem zdarza, ale potrzebowaliśmy dać ludziom coś, przy czym będą się po prostu dobrze bawić” - kontynuuje deweloper. Z myślą o takich graczach zdecydowano się przygotować różne poziomy trudności, w tym Tryb Odkrywcy, który znacznie ułatwia walkę, pozwalając skupić się na fabule i odkrywaniu świata.
„W tworzeniu gier RPG fajne jest to, że nawet jeśli jeden aspekt gry nie spodoba się ludziom, to mogą bardzo polubić inny” - mówi dalej Smith. „Możesz mieć całą sesję skupiającą się w pełni na walce, całą sesję przeznaczoną na odkrywanie albo całą sesję poświęconą tworzeniu postaci. Więc zazwyczaj jeśli dany element do ciebie nie przemawia, to być może przekona cię inny. Tempo gry ma zachęcać graczy do próbowania różnych rzeczy, ale to oni kontrolują swoje doświadczenie”.
Przypomnijmy, że Baldur’s Gate 3 trafiło do sprzedaży w zeszłym miesiącu i spotkało się z bardzo ciepłym przyjęciem graczy i krytyków. Produkcja studia Larian określana jest jako jedna z najlepszych gier ostatnich lat, a średnia ocen według agregatora Metacritic wynosi aż 96 punktów na 100. Podobnie sytuacja wygląda na Steamie, gdzie gracze ocenili produkcję „przytłaczająco pozytywnie”. Na 6 września zaplanowana jest premiera gry na konsoli PlayStation 5.