Twórcy Baldur's Gate 3 wyjaśniają absurdalną liczbę zakończeń gry
Porównując fabułę do pajęczyny.
Larian Studios potwierdziło kilka dni temu, że w Baldur's Gate 3 znajdziemy aż 17 tysięcy wariantów zakończeń. Absurdalnie wysoka liczba wywołała sporo zamieszania i wątpliwości, dlatego studio postanowiło przedstawić temat w bardziej obrazowy sposób.
W wielkim skrócie: Adam Smith - scenarzysta gry - potwierdził to, czego się spodziewaliśmy. Nie mowa o tysiącach pełnoprawnych ścieżek fabuły z unikalnymi zakończeniami wątku głównego, ale raczej o masie pomniejszych decyzji, które wpłyną na kształt świata i losy postaci.
„To nie tak, że zaczynasz w punkcie A, by potem natykasz się na kolejne rozgałęzienia” - wyjaśniał Smith w rozmowie z serwisem GamesRadar+. „Ludzie często myślą, że tak to działa, ale problem polegałby na tym, że po dokonaniu wyboru i przejściu do następnego rozgałęzienia nie mógłbyś wrócić do wcześniejszego punktu”.
„Baldur's Gate 3 przypomina raczej wielką pajęczynę. Koniec gry znajduje się w centrum, a początek na krańcu. A więc zawsze kierujesz się ku środkowi, a tam za każdym razem czeka na ciebie coś innego. Wszystko się ze sobą przeplata, więc w pewien sposób tańczysz między wątkami”.
Scenarzysta dodał następnie, że niezależnie od podjętych decyzji, gracz zawsze będzie mógł powrócić do wątku głównego. Przekonali się o tym już fani serii Divinity: Original Sin, gdzie nawet zabicie najważniejszych fabularnie postaci nie przywoływało na środku ekranu napisu „koniec gry". Co więcej, niektórych endgame'owych bossów dało się zabić już na samym początku rozgrywki.
„Nie chcemy mówić, że każda decyzja diametralnie odmieni losy całego świata. Obiecujemy za to, że postacie zareagują na każdy twój krok. Każde kliknięcie wywoła jakąś reakcję. Czasem małą i subtelną, ale zawsze będzie miało to jakieś znaczenie” - podsumował Smith.
Baldur's Gate 3 - wśród deweloperów zwane też anomalią - zadebiutuje na PC już 3 sierpnia. Miesiąc później - 6 września - odbędzie się premiera na PlayStation 5. Zgodnie z założeniami twórców, wersja na Xboxy powinna ukazać się do końca 2023 roku.