Skip to main content

Twórcy BloodRayne i strzelanki Walking Dead kończą działalność - raport

Terminal Reality przestaje istnieć.

Terminal Reality - studio z Teksasu odpowiedzialne między innymi za BloodRayne, Nocturne czy Ghostbusters: The Video Game z 2009 roku, prawdopodobnie przestało istnieć.

Ostatnim projektem deweloperów była strzelanka The Walking Dead: Survival Instinct, szeroko krytykowana, ze średnią poniżej 40 procent na Metacritic i oceną 2/10 od Kamila.

Informację o zamknięciu studia dostrzegł serwis Gamasutra, doszukując się wpisu jednego z pracowników na Facebooku.

„Wydaje się, że TRI ostatecznie zostało zamknięte” - napisał Jesse Sosa, były artysta w firmie, z 10-letnim stażem. „Przeżywam teraz wiele różnych emocji. Opuściłem studio, gdy sprawy zmieniały się na gorsze, ale zawsze pozostawałem optymistycznie nastawiony i miałem nadzieję na poprawę. Teraz ogarnęła mnie nostalgia.”

Jeden z obecnych deweloperów dołączył do dyskusji, by poinformować, że część pracowników przeniesie się do pobliskiego Austin, by dołączyć do tamtejszego oddziału Wargaming.

Nie wiadomo nad czym Terminal Reality pracowało od czasu wydania The Walking Dead: Survival wiosną tego roku. Oficjalna strona składa się pojedynczego obrazka, Facebook zaktualizowano ostatnio w październiku, a Twitter nie jest aktywny od marca.

Firmę współzakładał Mark Randel, programista z doświadczeniem zdobytym podczas tworzenia dodatków do Microsoft Flight 4. Radził sobie tak dobrze, że otrzymał posadę głównego programisty przy pracach nad kolejną częścią.

Następnie Randel dołączył do Bretta Combsa z Mallard Software i razem założyli nowe studio, w 1994 roku. Ich pierwszą produkcją było Terminal Velocity, finansowane przez Combsa z domowego budżetu. W dwa lata po premierze udało się zarobić 2 miliony dolarów.

W okresie świetności studio zajmowało się produkcjami dla Microsoftu, jak Monster Truck Madness, Hellbender i Fury 3, wydano także BloodRayne and BloodRayne 2 na konsole.

W ostatnich latach Terminal Reality nieco podupadło. Ostatnie trzy projekty to słabe The Walking Dead: Survival Instinct oraz współpraca przy Def Jam Rapstar i Kinect Star Wars.

W październiku przyszłego roku studio świętowałoby 20 urodziny.

Zobacz także