Twórcy Cities: Skylines 2 zapowiadają... problemy z płynnością
Ale premiera na PC pozostaje bez zmian.
Twórcy Cities: Skylines 2 postawili na zaskakująco szczerą komunikację z graczami. W najnowszym komunikacie poinformowali, że wersja gry na PC może zadebiutować z problemami natury technicznej.
„Zauważyliśmy pewne obawy związane z wydajnością Cities Skylines 2” - czytamy we wpisie na Steamie. „Ponieważ zawsze chwaliliśmy sobie przejrzystość, chcielibyśmy rzucić nieco światła na obecny stan gry. Cities Skylines 2 to tytuł next-genowy, naturalnie wymaga więc odpowiedniego sprzętu”.
„Mając to na uwadze, nasz zespół pracował niestrudzenie, aby zapewnić wam jak najlepsze wrażenia, ale nie udało nam się osiągnąć docelowej jakości. Mimo wszystko i tak uważamy, że w długoterminowej perspektywie, premiera w zakładanym terminie będzie najlepszym rozwiązaniem” - czytamy dalej.
W dalszej części tekstu zapewniono, że gra będzie regularnie patchowana i wspierana po premierze, by jak najszybciej osiągnąć poziom wydajności, który usatysfakcjonuje zarówno graczy, jak i twórców. „Naszą ambicją jest, aby Cities: Skylines 2 spodobało się jak największej liczbie osób, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby w pełni wykorzystać potencjał gry” - podsumowano.
Najwyraźniej nie jest jednak aż tak źle, bo - jak dowiadujemy się z FAQ na forum gry - problemy nie dotkną każdego. „Wszystko zależy od konfiguracji komputera. Niektórzy będą ich doświadczać, inni nie” - wyjaśniono. Możemy się domyślać, że mowa o graczach operujących sprzętem, który ledwie „zahacza” o zalecane wymagania.
Cities Skylines 2 zadebiutuje na PC już 24 października, a więc w przyszły wtorek. Gra zmierza również na konsole PS5 i Xbox Series X/S, ale w tym przypadku premierę przesunięto na przyszły rok. Opóźnienie wynika właśnie z problemów z optymalizacją. „Dodatkowy czas pozwoli nam skupić się na wyrównaniu jakości i wydajności na wszystkich platformach” - wyjaśniono w komunikacie.