Skip to main content

Twórcy Contrast o rozgrywce i inspiracjach

Nowy materiał wideo od projektantów z Compulsion.

Projektanci z Compulsion opublikowali materiał wideo, w którym opowiadają o podstawowych założeniach rozgrywki i historii w grze Contrast. We wpisie na blogu PlayStation zdradzili też, co było dla nich inspiracją.

W tej grze platformowej, wcielimy się w Dawn - zmyśloną przyjaciółkę małej dziewczynki Didi. Podczas eksploracji będziemy wykorzystywać element transformacji postaci w cień.

- Jako postać wymyślona, Dawn posiada umiejętność wcielania się w cienie. Każdy cień staje się dla niej platformą. Do tego, by rozwiązywać zagadki, gracze będą musieli wykorzystywać zarówno rozgrywkę w 2D jako cień, ale też bardziej tradycyjną rozgrywkę w trójwymiarze - powiedział Joshua Mills, jeden z deweloperów.

Często będziemy zmuszeni, by wyjść z cienia i - przykładowo - przesuwać przedmioty oraz oświetlenie, by umożliwić bohaterce wydostanie się z danej lokacji.

Twórcy zdradzili też, że pomysł na Contrast zrodził się dzięki wpływowi wielu innych dzieł. Projektantów inspirowały między innymi filmy Tima Burtona, Labirynt Fauna reżyserii Guillermo del Toro, czy też styl niemieckiego ekspresjonizmu i filmy noir.

Produkcja studia Compulsion zadebiutuje 15 listopada na PC, Xboksie 360 i PS3. Od 29 listopada będzie też dostępna na PS4, za darmo dla abonentów PlayStation Plus.

Zobacz na YouTube

Zobacz także