Twórcy Darktide wstrzymują wersję Xbox Series X/S, by poprawić grę na PC
Nie będzie też elementów kosmetycznych.
Twórcy Warhammer 40,000: Darktide wstrzymali premierę wersji Xbox Series X/S oraz sezonowych treści na PC, by zająć się poprawą ogólnego stanu produkcji na komputerach osobistych.
Martin Wahlund, szef firmy odpowiedzialnej za kooperacyjną strzelankę - Fatshark - wyjaśnił w komunikacie opublikowanym na Twitterze, że kilka kolejnych miesięcy deweloperzy poświęcą, by odpowiedzieć na krytykę fanów. Choć wydany w listopadzie tytuł został przyjęty raczej ciepło, to na jaw szybko wyszły problemy, jak słaba optymalizacja, niedoróbki czy - zwłaszcza - niewielka liczba map.
„Jesteśmy dumni z naszej umiejętności tworzenia gier, które podobają się milionom graczy. Taki był właśnie nasz cel dla Warhammer 40,000: Darktide - by przygotować angażujący i stabilny tytuł, z głębią przyciągającą na tygodnie, a nie na godziny” - zapewnił menedżer.
„Nie zrealizowaliśmy tego celu. Przez następne kilka miesięcy naszym jedynym zajęciem będzie odpowiedź na wasze opinie. Skupimy się zwłaszcza na przygotowaniu kompletnego systemu rzemiosła, bardziej interesującego systemu postępów oraz na poprawie optymalizacji”.
Wstrzymanie wersji Xbox Series X/S oznacza kolejne opóźnienie. Pierwotnie produkcja miała ukazać się na konsolach Microsoftu równocześnie z odsłoną PC, lecz później powiedziano, że zadebiutuje „wkrótce później”. Teraz nie podano nowej daty.
„Zawieszamy także premiery odpłatnych elementów kosmetycznych. Nie możemy podążać tą ścieżką wiedząc, że nie sprostaliśmy oczekiwaniom w tak wielu obszarach” - dodał Wahlund.