Twórcy Devil May Cry 5 zapowiadają fotorealistyczną grafikę
Skanują nie tylko aktorów, ale też ubrania postaci.
W najnowszym numerze japońskiego magazynu Famitsu pojawił się wywiad z twórcami Devil May Cry 5. Przedstawiciele Capcomu opowiedzieli o dążeniach do fotorealistycznej grafiki oraz balansowaniu między płynnymi animacjami a responsywnością sterowania.
Tekst nie jest dostępny w oryginalnej wersji, ale najważniejsze informacje zebrał portal Siliconera. Twórcy skanują nie tylko aktorów, ale również ubrania postaci, by modele 3D przenieść bezpośrednio do gry. Ma to pozwolić na uzyskanie fotorealistycznej grafiki, która ma również wpływ na ruchy postaci.
Projektanci zastosowali nowe techniki, dzięki którym unikają „przeskakujących” animacji. W poprzednich tytułach z serii priorytet stanowiła responsywność - gracz w dowolnym momencie mógł „anulować” atak, chociażby wykonując unik. Skutkowało to również nagłym zatrzymaniem poprzedniej animacji.
W Devil May Cry 5 twórcy stawiają na płynność i autentyczność ruchu, jednak przy zachowaniu zręcznościowego charakteru gry. Dlatego podczas rozgrywki produkcja może np. otrzymać sygnał od kontrolera gracza, ale nie wykonać akcji natychmiastowo, zamiast tego kończąc poprzednią animację.
Poinformowano również, że Nero - jeden z bohaterów - jest u szczytu swoich możliwości umysłowych i fizycznych. Dante z kolei „nie oszalał bez powodu”. Więcej informacji twórcy zaprezentują podczas sierpniowego Gamescomu. Wtedy też możemy spodziewać się pierwszych fragmentów rozgrywki.
Devil May Cry 5 kontynuuje historię zakończoną w czwartej części. To slaher, a więc pojawi się szybka walka i liczne kombinacje ciosów. Potyczki wpłyną na ścieżkę dźwiękową.
Gra ukaże się przed końcem marca 2019 roku na PC, PlayStation 4 i Xbox One.