Twórcy Diablo 3: Reaper of Souls stawiają na większą losowość potyczek
Zmiany wprowadza nowy Tryb Przygodowy.
Podczas panelu dyskusyjnego na imprezie BlizzCon, przedstawiciele Blizzarda mówili między innymi o nowym Trybie Przygodowym, wprowadzanym do Diablo 3 przez dodatek Reaper of Souls. Twórcy chcą w ten sposób wyeliminować męczące powtarzanie tych samych aktów z głównej kampanii i zaoferować bardziej losową rozgrywkę.
Reżyser produkcji, Josh Mosqueira przyznał, że odwiedzane podczas kampanii lokacje są zazwyczaj bardzo podobne, co burzy tradycyjną, losową rozgrywkę, znaną z poprzednich odsłon.
Nowe środowiska zaoferują większą różnorodność i będą się zmieniać wraz ze ścieżką obieraną przez gracza. Pojawi się także kolejny, nieprzewidywany rodzaj rozgrywki: Tryb Przygodowy.
Wprowadzany rodzaj gry sprawdzi się nie tylko podczas poszukiwania lepszych przedmiotów przez rozwiniętą postać, ale będzie przydatny także podczas zdobywania doświadczenia - wszystkie portale z pięciu aktów będą odblokowane, umożliwiając swobodne przemieszczanie po mapie.
Za każdym razem wylosowane zostaną zadania, sugerujące kierunek rozgrywki. Mogą to być zlecenia na zabicie określonego bossa, oczyszczenie lokacji, ukończenie wydarzenia czy znalezienie i pokonanie unikatowego potwora, który pojawi się w całkiem innej lokacji, niż w głównej kampanii.
Wykonanie zadania wiąże się z nagrodą w formie złota i doświadczenia oraz dostępem do Nephalem Rifts, czyli portali do mniejszych, całkowicie losowych lokacji z losowymi charakterystykami: większym zagęszczeniem potworów, bossem ze zmienionymi umiejętnościami czy nietypowymi bonusami dla graczy.
Poniżej nowy zwiastun, prezentujący cześć nowości: