Twórcy Diablo 4 zmieniają podejście do balansu gry. „Dajmy graczom się zabawić”
„Zbyt mocne” przedmioty i umiejętności mogą poczekać.
Rod Fergusson - główny menedżer marki Diablo - stwierdził, że Blizzard wyciągnął ważną lekcję z ostrych reakcji graczy na kontrowersyjne zmiany w balansie Diablo 4. Deweloper uważa, że czasami na pewne „zepsute” elementy gry można przymknąć okno, o ile gracze mają frajdę z ich wykorzystywania.
„Czasami zbytnio skupiamy się na balansie gry, zamiast na zabawie” - powiedział Rergusson w wywiadzie dla kanału YouTube Electric Playground Network. „Możesz przyjąć postawę, że »wszystko musi być na równym poziomie« i starasz się zachować uczciwość gry za wszelką cenę. Z drugiej strony są takie momenty w grze, które sprawiają, że gracze czują się jakby cheatowali albo w jakiś sposób oszukali deweloperów wykorzystując na własną korzyść jakąś usterkę w grze. To potrafi dawać mnóstwo frajdy”.
„Dlatego też staramy się przymykać oko na takie rzeczy. Na przykład teraz w Sezonie 2 pojawił się build tzw. Czarodzieja Błyskawic, który jest wręcz niedorzecznie potężny. Ale zamiast to natychmiast naprawić powiedzieliśmy sobie: »dajmy graczom się zabawić, zajmiemy się tym potem«” - wyjaśnia deweloper, mówiąc o filozofii jaka przyświeca studiu przy wprowadzaniu poprawek do gry.
Taka zmiana postawy znacząco kontrastuje z pierwszymi miesiącami obecności Diablo 4 na rynku, kiedy to wprowadzone zmiany w balansie rozgrywki były wprowadzane nagle i często wnosiły bardzo daleko idące zmiany. Przykładowo jedna z łatek poprzedzających start pierwszego sezonu zmieniała liczbę punktów doświadczenia potrzebnych do osiągnięcia wyższych poziomów. Ze względu na to popularne buildy postaci z dnia na dzień stały się „bezużyteczne”.
Zmiany spotkały się z tak głośną krytyką graczy, że deweloperzy musieli zorganizować spontaniczną transmisję na żywo, podczas której odnieśli się do kontrowersji krążących wokół patcha i obiecali, że w przyszłości nie będą nanosić do gry tak gwałtownych zmian. Wygląda też na to, że swoją obietnicę spełnili, ponieważ od tamtego czasu opinie graczy o produkcji wyraźnie się poprawiły.