Twórcy Doom zakładają nowe studio. Pracują oczywiście nad strzelanką
Są też byli pracownicy Naughty Dog.
Weterani z doświadczeniem zebranym w id Software czy Naughty Dog ogłosili założenie nowego studia zajmującego się produkcją gier klasy „AAA”. Firma otrzymała nazwę emptyvessel.
Przedsiębiorstwo ma siedzibę w Teksasie, lecz celem jest umożliwienie pracy zdanej z całego świata, co z pewnością jest cechą wspólną w wielu projektach tego typu, zakładanych w ostatnich latach przez zasłużonych deweloperów. Być może więksi wydawcy powinni zainteresować się, dlaczego tak się dzieje, podczas gdy zmuszają pracowników do powrotu do biur.
Pomijając tę dygresję, dyrektorem generalnym emptyvessel jest Emanuel Palalic (ostatnio techniczny twórca postaci Doom Eternal), a dyrektorem operacyjnym został Garrett Young (menedżer generalny Doom: VFR).
Jest też dyrektor animacji Rico Flores (w przeszłości animator Uncharted 3 i 4, a także główny animator BioWare) czy dyrektor artystyczny Alex Palma (twórca postaci w id Software).
Debiutancki projekt studia będzie strzelanką na silniku Unreal Engine 5, a deweloperzy chcą wykorzystać doświadczenie w tworzeniu „immersyjnych strzelanek”, co nie jest zbyt konkretnym określeniem. Całość czerpie inspiracje „z filmów, komiksów i gier z akcją w dystopijnych światach science-fiction”.
Inne hasła mówią „stworzeniu miejsca do wspierania innowacji zręcznego, bazowego zespołu z umiejętnościami na poziomie AAA, dając mu możliwości tworzenia wysokiej jakości licencji o bardziej osiągalnych ambicjach” - czytamy w ogłoszeniu.
Ciekawostką jest fakt, że emptyvessel nie jest finansowane przez firmy z Azji, jak wiele innych firm tego typu. Wstępne finansowanie zapewniły bowiem firmy inwestycyjne Sisu Game Ventures i Raptor Group, a także Bill Munk (współwłaściciel Tripwire Interactive) oraz Dan Bunting (dawniej szef Treyarch).