Twórcy Dying Light 2 o walce i parkourze - szczegóły z pokazu i gameplay
Sposoby na pokonanie zombie i ludzi.
- Techland ujawnił mnóstwo informacji o walce i parkourze
- Zręczność głównego bohatera można wykorzystać w walce
- Wybranie frakcji wpłynie na dostępne możliwości w rozgrywce
Na Gamescomie wyemitowano kolejną prezentację poświęconą Dying Light 2. W trakcie wydarzenia opowiedziano o parkourze i walce.
System poruszania się przygotowano od podstaw, wykorzystując doświadczenie zdobyte przy okazji pierwszej części. Zadbano o wiele nowych animacji, by gracz poczuł się niczym prawdziwy traceur, czyli osoba uprawiająca parkour.
Autorzy przekonują, że całość jest dość prosta do opanowania, nawet dla nowicjuszy, a z czasem użytkownicy zauważą „synergię” pomiędzy ruchami, dzięki czemu „można poczuć, że wręcz płynie się przez otoczenie”.
Parkour przyda się też w potyczkach. Pojawi się na przykład możliwość odbicia od ogłuszonego przeciwnika i kopnięcia kolejnego - w podobny sposób można zaatakować kilku wrogów z rzędu bez dotykania ziemi.
Według twórców, opracowanie walki z perspektywy pierwszej osoby stanowi wyzwanie. Chciano, by starcia były instynktowne - kolejne trafienia wywołają inne reakcje oponentów, zależne od używanej broni, pozycji naszej postaci czy atakowanej części ciała. Projektanci obiecują, że ogłuszymy, przewrócimy, a nawet odetniemy kończyny nieprzyjaciół.
W potyczkach wykorzystamy otoczenie - pojawi się opcja kopnięcia przeciwnika po biegu po ścianie, a także użycia wroga jako trampoliny, by doskoczyć w normalnie niedostępne miejsce lub wykonać mocny atak.
Opowiedziano też o broniach. Jako że akcja toczy się w czasach apokalipsy, gdzie brakuje klasycznego uzbrojenia, ludzie tworzą oręż z tego, co znajdą. To pozwoliło deweloperom opracować szereg unikalnych narzędzi do walki - inspiracji szukali w sklepach rolniczych, budowlanych i na wysypiskach.
Arsenał obejmie ponad 200 przedmiotów, a każdy udoskonalimy, wprowadzając ulepszenia defensywne i ofensywne. Dodamy również efekty zimna, ognia lub elektryczności, które zadadzą określone obrażenia.
Autorzy przekonują, że wybór frakcji odblokuje więcej opcji w rozgrywce. Opowiedzenie się po stronie ocalałych zapewni więcej narzędzi związanych z parkourem, w tym amortyzatory, trampoliny i tyrolki, a wsparcie stróżów prawa, którzy zagwarantują dostęp do materiałów wybuchowych, pułapek i broni dystansowej.
Dying Light 2 ukaże się 7 grudnia na PC, PS5, PS4, Xbox Series X/S i Xbox One.