Twórcy Eve Online po raz kolejny zmieniają plany co do World of Darkness
Zwolniono część pracowników.
Twórcy Eve Online, studio CCP Games ponownie oceniło postępy w pracach nad MMO na licencji World of Darkness i zdecydowało się zwolnić 15 pracowników w studiu w Atlancie.
„CCP dokonało dzisiaj strategicznych zmian w zatrudnieniu w zespole odpowiedzialnym za World of Darkness, co poskutkowało wyeliminowaniem około 15 stanowisk w firmie” - przyznał w oświadczeniu dla Eurogamera Ned Coker, rzecznik prasowy.
„Zmiany wprowadzono w związku z naszą oceną projektu gry i obecnymi potrzebami. Choć była to trudna decyzja, CCP pozostaje zaangażowane w rozwój licencji i dostarczenie bogatego i głębokiego doświadczenia w świecie World of Darkness.”
Adaptacja gry fabularnej z wampirami w rolach głównych powstaje już od dłuższego czasu - znacznie dłużej, niż pierwotnie planowano. W 2011 roku doszło do większej restrukturyzacji, która dotknęła zwłaszcza zespół odpowiedzialny za World of Darkness, znane w Polsce jako Świat Mroku.
Mimo wszystko prac nie przerwano, co CCP wielokrotnie powtarzało w następnych latach. W kwietniu tego roku projektem zajmowało się około 70 osób, gdy podczas imprezy FanFest prezentowano nowe systemy gry.
„Jest dokładnie zero szans na rozpoczęcie testów beta w tym roku” - pisał wtedy Eurogamer. „Premiera najprawdopodobniej dopiero w 2015 roku, a do tego czasu wszystko może się jeszcze zmienić.”
Tymczasem CCP przeniosło więcej mocy przerobowych na Eve Online, jednocześnie pracując nad darmowym Dust 514 na konsole. Studio z Islandii zajmuje się symulatorem Eve Valkyrie, ze wsparciem dla Oculus Rift.