Twórcy Fallout 76 chcą unikać porównań do Rust czy DayZ
Dlatego nie używają słowa „survival”.
Twórcy Fallouta 76 nie chcą, by gracze porównywali ich dzieło do produkcji typu DayZ. Dlatego też celowo starają się nie nazywać nowej odsłony serii grą survivalową.
- Unikamy słowa „survival”, bo kojarzy się ludziom z DayZ, Rust i tego typu grami, które zupełnie nie przypominają tego, co robimy - podkreślił Todd Howard w rozmowie z magazynem The Guardian.
- Fallout 76 to gra online, ale i tak gram w nią głównie solo. Cenimy sobie takie doświadczenia tak samo, jak gracze.
Deweloper przyznał też, że pomysł na nową odsłonę zrodził się w głowach twórców podczas prac nad czwartą częścią serii, gdy zastanawiano się, czy nie wprowadzić do niej trybu multiplayer.
Howard zdaje sobie też sprawę, że śmierć w wyniku przypadkowych spotkań z obcymi graczami w grach multiplayer bywa frustrująca, dlatego po ewentualnym zgonie postacie nie będą zaczynać „od zera”.
Fallout 76 debiutuje 14 listopada. Wcześniej odbędą się testy beta.