Skip to main content

Twórcy Far Cry 6 wyjaśniają kwestię kamery TPP

Czasem zobaczymy całą postać.

  • W niektórych scenach Far Cry 6 włączy się kamera TPP
  • Widok zza pleców postaci pozwoli lepiej związać się z bohaterem lub bohaterką

W niedawnych zwiastunach Far Cry 6 pojawiły się fragmenty, w których wydarzenia pokazano zza pleców postaci. Kwestię widoku TPP - niestandardowego dla serii - wyjaśnili twórcy.

W rozmowie z serwisem GameSpot reżyser narracji projektu - Navid Khavari - wytłumaczył, że w niektórych scenach produkcja przedstawi akcję z perspektywy kamery umieszczonej tuż za bohaterką lub bohaterem.

Widok z pierwszoosobowego na trzecioosobowy przełączy się między innymi w obozach rebeliantów, pełniących funkcję kryjówek i baz wypadowych dla gracza. We wspomnianych miejscach przyjmiemy zadania, weźmiemy udział w mini-grach i dokupimy sprzęt.

Zobacz na YouTube

Kamera TPP będzie aktywna także w rozmowach z napotkanymi postaciami niezależnymi, co oznacza, że konwersacje przyjmą formę podobną do tej znanej z Assassin's Creed Valhalla czy tytułów RPG pokroju Wiedźmina. Według Khavariego, inna perspektywa pozwoli zobaczyć spersonalizowany wygląd i ekwipunek prowadzonej postaci.

- W przerywnikach filmowych zespół eksperymentował z widokiem trzecioosobowym na wczesnym etapie prac i wydawał się działać zaskakująco płynnie. Od razu czuć większą więź z podróżą Dani, mocniejszy związek z epicką historią na terenie wyspy Yara - mówi Khavari.

Deweloper tłumaczy, że po opuszczeniu obozów rebeliantów, gra automatycznie przełączy się na widok z oczu postaci. Kamera TPP włączy się zaś również podczas używania supremo - plecaka, umożliwiającego korzystanie ze specjalnych zdolności. Far Cry 6 ukaże się 7 października.

Zobacz także