Twórcy Final Fantasy 16 pracowali nad „kooperacyjnym Bloodborne”
Projekt anulowano.
Producent Final Fantasy 16 ujawnił, że jego zespół pracował w przeszłości nad nową licencją, która stylistycznie przypominała Bloodborne, stawiając jednak na asymetryczne potyczki sieciowe.
Deweloperzy wspomnieli historię w artykule opublikowanym na łamach magazynu Famitsu. Opisywany projekt ostatecznie skasowano, a twórcy zajęli się później FF16.
„[Tytuł] był podobny do Bloodborne. Miał te same bronie i pistolety, w gotyckim stylu” - wyjaśnił Hiroshi Takai, obecnie reżyser Final Fantasy 16. Rozmawiający z nim producent Naoki Yoshida dodał, że całość „nie była RPG, ale całkiem hardcore’ową grą akcji”.
Główną mechaniką zabawy była asymetryczna rozgrywka sieciowa w formule „4 na 1”, jak Evolve czy Dead By Daylight. „To było w zasadzie Bloodborne plus ten system. Sądzę, że byłaby to spektakularna klapa” - śmieje się Yoshida.
Projekt „stopniowo nabierał kształtów” przez 6-8 miesięcy, lecz twórcy natykali na kolejne przeszkody ze względu na zaangażowanie mało doświadczonych deweloperów - wspomina producent.